Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP
Język angielskiJęzyk angielski

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
więcej / dodaj wpis

MISIE

„Zakodowane zabawy przedszkolaków”- scenariusz zajęć matematycznych w integracji z ruchem AGNIESZKA MAGRYTA, ANNA MOSKWIAK

Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami przeprowadzonych w grupie 5-latki „SMERFY” TEMAT ZAJĘĆ: „Zakodowane zabawy przedszkolaków”- scenariusz zajęć matematycznych w integracji z ruchem Opracowały : AGNIESZKA MAGRYTA, ANNA MOSKWIAK w dn. 31.03.2020r. Cele ogólne: * rozwój koordynacji wzrokowo- ruchowej; * doskonalenie motoryki dużej, spostrzegawczości i szybkości reakcji; * utrwalenie orientacji przestrzennej prawa-lewa strona * utrwalenie układu współrzędnych; * zwiększenie wiary we własne możliwości oraz odporności emocjonalnej; Metody: słowna, czynna, oglądowa, metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, elementy kodowania według Mistrzów Kodowania Junior Formy: indywidualna, zbiorowa, Środki dydaktyczne: mata duża, kolorowe mazaki, schematy graficzne, płyty cd, tekst wiersza , kolorowe krążki, mini maty Przebieg zajęcia: 1. Zabawa ruchowa z rodzicami przy piosence „Maszynista Zuch”- zwrócenie uwagi na zatrzymanie pociągu prawą ręką. https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik 2. Rozpoczęcie zajęć rymowanką „Niech każdy wstanie” „Niech każdy wstanie i rozpoczynamy nasze powitanie. Ukłony w prawo, ukłony w lewo, uśmiech szeroki i dwa podskoki. Jesteśmy gotowi więc zaczynamy, Bo w planach dziś kodowanie mamy 3. „Zakodowana bajka”- układanie przez dzieci bajki na podstawie obrazków, zapamiętywanie kolejności obrazków, odgadywanie ich kolejności, samodzielne powtórzenie opowiedzianej przez dzieci bajki. Wycinamy z gazet lub starych książek 6 małych obrazków dotyczących wiosny i postaci z bajek: -dzieci mówią, co przedstawiają kolejno obrazki -samodzielnie układają bajkę na podstawie rysunków -powtarzają kolejno co jest na obrazku od 1-6 -odwracamy obrazki- powtórz kolejno co na nich było -zasłonięte obrazki- co było na 3 obrazku, 6 itd. -opowiedzenie bajki bez ilustracji, z pamięci 4.”Magiczna liczba 7”- zabawa z rodzicami przy zakodowanej piosence https://www.youtube.com/watch?v=hR7sRAl3DG0 5. „Sudoku na mini macie”- ułożenie nakrętek albo wyciętych lub namalowanych kółek tak aby się kolor nie powtarzał w pionie i poziomie- wersja łatwiejsza- rysujemy szachownicę tak jak do gry w kółko i krzyżyk 3*3- nakrętki w 3 kolorach po 3 sztuki -wersja trudniejsza szachownica 5*5 – 5 kolorów nakrętek po 5 sztuk 6. ,,Zakodowany obrazek"- zadaniem dzieci jest odkodowanie obrazka ( kwiat) za pomocą schematu słownego na podstawie wiersza-szachownica 10*10- rysujemy i dorysowujemy kółka według instrukcji z wiersza mazakami lub kredkami „Na zielonej łące rosną kwiatki pachnące, Zerwij jeden kochany, będzie prezent dla mamy. Bądź chłopcem szalonym, narysuj 10 kółeczek w kolorze zielonym. Narysuj 8 kółeczek zaczynając od dołu. Od 5 miejsca z lewej strony rysuj dwa rzędy do góry. Popatrz czasami w chmury. Kolor żółty dobra sprawa to środeczka kwiatka podstawa. Narysuj 4 żółte kółeczka, w dwóch rzędach nad kolorem zielonym Zaczynając od rzędu piątego o mój dobry kolego. Żółty środeczek otaczają fioletowe kółeczka. Narysuj zatem ich 6 i wypełnij nimi pola przylegające do żółtego koloru. Na koniec zabawy dodaj listek z prawej strony i kwiatek zrobiony. Dwa zielone kółeczka rysuj i odliczaj od dołu, Zaczynając od 4 pola z prawej strony, odlicz w górę 3 i narysuj kubeczek zielony. Obok tego kubeczka z prawej strony dodaj jeszcze jeden zielony. Kwiatek kubeczkowy dla mamy gotowy.” 7.”Taniec Borbolethina” na szachownicy z rodzicami lub na posadzce- zakodowany krok. https://www.youtube.com/watch?v=cYIF-dKD8is 8. Ewaluacja zajęć- wypełnienie ankiet ewaluacyjnych przez rodziców.
Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem