Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Rok 2007/2008

"Żyj z przyrodą w zgodzie"- opracowała Maria Cisłak

Scenariusz zajęć dla grupy 4-latków Temat zajęcia: Żyj z przyrodą w zgodzie Cel ogólny: - zapoznanie z wybranymi gatunkami roślin i zwierząt, - pogłębienie wiadomości przyrodniczych o otaczającym świecie Cele operacyjne: - potrafi uważnie słuchać utworu literackiego, - zna i przestrzega zasady ochrony przyrody, - nazywa niektóre rośliny występujące w ogrodzie przedszkolnym, - opiekuje się roślinami w ogrodzie przedszkolnym. - Metody pracy: słowna, oglądowa, praktycznego działania. Formy pracy: indywidualna i zbiorowa. Środki dydaktyczne: - wiersz T. Fiutowskiej ,, W przedszkolnym ogrodzie” - kartoniki do rysowania znaczków, kredki, folia. Przebieg zajęć: 1. Dzieci słuchają wiersza mówionego przez nauczycielkę ,, W przedszkolnym ogrodzie” Tu w przedszkolnym ogrodzie, A bywamy w nim co dzień, Oglądamy i krzewy i drzewa. I widzimy u góry niebo, słońce i chmury I słyszymy, gdy ptaszek śpiewa. Kto się bardzo postara, Może spotkać tu zaraz Bardzo małe ruchliwe zwierzęta. By mrowiska nie ruszać,a motylka nie płoszyć O tym każdy przedszkolak pamięta. A po deszczu ulewnym, Kiedy mokro jest w ziemi dżdżownic wiele na piasek wychodzi. Kret wychodząc z kopczyka, Wsród nas szybko przemyka I w futerku po trawie już chodzi. Pachnie trawa i ziemia-w tym dziwnego nic nie ma, Bo i kwiaty nam pachną na co dzień. I choć chwasty pod płotem, Mamy wielką ochotę Pozachwycać się naszym ogrodem. 2. Rozmowa na temat wiersza- dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki - co można zobaczyć będąc w przedszkolnym ogrodzie? - Jakie zwierzątka można tam spotkać? - Jakie zmiany zachodzą w ogrodzie po deszczu? 3. Dzieci wychodzą do ogrodu przedszkolnego, nauczycielka zachęca, aby zwróciły uwagę na rosnące tam rośliny, a także poszukały róznych owadów. 4. Rozmowa na temat napotkanych okazów fauny i flory oraz zasad ochrony przyrody. Dzieci wypowiadają się co ich najbardziej zaciekawiło i dlaczego. Nauczycielka zachęca, aby każdy wybrał sobie roślinę lub zwierzątko, którym chciałby się zaopiekować , śledzić jego rozwój lub zachowanie. 5. Po powrocie do przedszkola każde dziecko na kartoniku rysuje wybraną przez siebie roślinę lub zwierzątko, a następnego dnia umieszcza swój znaczek zabezpieczony folią na patyczku obok wybranego okazu. Opracowała Maria Cisłak
Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem