Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Artykuły

Rodzice naszymi partnerami.

Na czym polega współpraca z rodzicami w przedszkolu, przecież wszystkim zależy na dobru dziecka.

Agnieszka Dmowska Ewa Jakubiak "Rodzice naszymi partnerami" Właściwa współpraca z rodzicami była i jest dla nas, nauczycielek Miejskiego Przedszkola Nr 25 w Siedlcach bardzo istotna i ważna, albowiem jedynie dzięki integracji oddziaływań przedszkola i rodziców możliwy jest twórczy rozwój dziecka ora wspieranie go przy odkrywaniu tajemnic tego świata. Dlatego też planując efektywną współpracę z rodzicami, staramy się stwarzać takie sytuacje i warunki, aby rodzice chcieli z nami, a przez to z przedszkolem współpracować poprzez tworzenie klimatu wzajemnego zaufania, bezpieczeństwa, przyjaznej atmosfery, wyzwalaniu inicjatyw. Pamiętając o tym, że opinia rodziców to ważna i pożyteczna informacja dla prawidłowej współpracy z domem rodzinnym, jak również dla przedszkola podejmujemy takiego działania, które mają na celu poznanie oczekiwań rodziców, wnikliwe poznanie środowiska rodzimego dziecka. Wybrane przez nas formy diagnozowania środowiska rodzinnego to: - szczegółowa analiza Karty Zgłoszenia Dziecka oraz kwestionariusz dla rodziców dotyczący możliwości poznawczych dzieci, ich zainteresowań, potrzeb, rozwoju oraz trudności. Nadrzędnym celem współpracy z rodzicami było uczynienie ich współodpowiedzialnym za edukację i wychowanie swoich dzieci oraz zaangażowanie ich w działania grupy i przedszkola, które zapewnią dzieciom optymalne warunki do rozwoju. Preferowane przez nas formy współpracy z rodzicami obejmują: - kontakty indywidualne; - zajęcia otwarte; - wspólne imprezy grupowe i przedszkolne, wycieczki; - zebrania z rodzicami w połączeniu z prelekcjami; - spotkania ze specjalistami; - kącik informacji; - pozyskiwanie rodziców jako sponsorów na rzecz grupy i przedszkola. Najbardziej popularną formą współpracy z rodzicami są kontakty indywidualne. Rodzice często zgłaszają się do nas w celu uzyskania pełnej informacji o swoim dziecku. Zauważyłyśmy, iż rozmowy indywidualne dają im możliwość bezpośredniego kontaktu z wychowawcą. Aby przybliżyć rodzicom pracę z dziećmi, organizujemy zajęcia otwarte. Odbywają się one 5- 6 razy w ciągu roku. Dają one możliwość nie tylko obserwowania swojego dziecka podczas nauki, zabawy czy też pracy na tle grupy rówieśniczej, ale również dokonania oceny pracy usług edukacyjnych, proponowanych przez nas, wspólnych działań, pozwalają na osiągnięcie wspólnego sukcesu, zacieśniają więzi emocjonalne. Zajęcia otwarte przebiegają w miłej i życzliwej atmosferze. Frekwencja rodziców podczas zajęć jest duża. Jedną z ciekawych form edukacji są imprezy grupowe i przedszkolne, które stwarzają świetną okazję do integrowania się, np.: Spotkanie opłatkowe, Choinka Noworoczna, Bal Karnawałowy, Dzień Matki i Ojca, Dzień Dziecka, wspólne wycieczki – kulig, wycieczka do lasu (pieczenie kiełbasek), do Chlewisk z okazji Dnia Dziecka, do Warszawy itp. Ta forma cieszy dużym zainteresowaniem. Biorą w niej udział nie tylko rodzice, ale również dziadkowie i rodzeństwo. I to nas ogromnie cieszy. To jest nasz duży sukces. Organizowanie takich imprez ma na celu promocję działań edukacyjnych, podkreślenie mocnych stron naszej pracy pedagogicznej i placówki, a także stanowi możliwość poznania własnych dzieci przez rodziców własnych dzieci w sytuacjach niecodziennych. Naszym zdaniem jest to niezmiernie atrakcyjna i potrzebna forma współpracy z domem rodzinnym, służąca budowaniu lepszych relacji, uwzględniająca potrzeby rodziców i dzieci. Swobodna atmosfera, obecność rodziców i najbliższych wraz z nauczycielkami dają dziecku poczucie przynależności i wspólnoty, integruje rodziców- dzieci- nauczycielki. W pracy pedagogicznej zwracamy szczególną uwagę na organizowanie spotkań rodziców ze specjalistami. Są to kontakty z pedagogiem, nauczycielkami klas pierwszych, z psychologiem, z metodykiem wychowania przedszkolnego, logopedą, rehabilitantką, dietetykiem . Spotkania takie pełnią funkcje poznawczą, instruktażową, a specjaliści prowadzący spotkania pobudzają aktywność słuchaczy, odwołując się do fachowej wiedzy i własnych doświadczeń, prowokują rodziców do odpowiedzi. Spotkania ze specjalistami są tak przygotowywane, aby rodzice mieli czas na zadawanie pytań oraz na rozmowy indywidualne ze specjalistą. Cieszą się dużą frekwencją i zainteresowaniem. Do niekonwencjonalnych form współpracy z rodzicami jest założony przez nas "Kącik dla rodziców", który cieszy się niezwykłą popularnością. Znajduje się on tuż przy wejściu na salę. Zawiera informacje o ważnych wydarzeniach z życia grupy, bieżące informacje na temat zadań edukacyjnych, treści wierszyków i piosenek przeznaczone do nauki, materiały pedagogiczne i psychologiczne dotyczące wspomagania dzieci w ich rozwoju i wychowaniu. Wywieszone są również zdjęcia rodzinne dzieci i rodziców. Każde z nich podpisane jest imieniem dziecka. Dodatkowo utworzyłyśmy Pocztę, w której rodzice, w sposób anonimowy mogą podzielić się własnymi uwagami i spostrzeżeniami na temat pracy z dziećmi, przekazać swoje propozycje, bądź też uwagi. Bardzo cenimy sobie szczerość wypowiedzi naszych rodziców, a udzielane przez nich wskazówki zachęcają nas do podejmowania dalszych inicjatyw w pracy pedagogicznej. Informacje te pozwalają nam skorygować własny obraz. Otrzymujemy w ten sposób informację zwrotną jakiego typu oczekiwania kierują rodzice pod naszym adresem. W naszej pracy pedagogicznej pozyskujemy sponsorów w celu zakupu niezbędnych pomocy dydaktycznych. Rodzice w miarę możliwości wspierają nasze inicjatywy, wykazują zainteresowania potrzebami grupy, przez co praca pedagogiczna jest atrakcyjniejsza zarówno dla dzieci jak i dla nauczyciela. Wymienione przykłady współpracy z rodzicami pomogły nam zdobyć zaufanie rodziców oraz umożliwić im zdobycie nowych doświadczeń. Za nasz największy sukces możemy uznać: - przekonanie rodziców o ty, że im bardziej angażują się w działania na rzecz grupy i przedszkola, aktywniej w nich uczestniczą, tym wyższym stopniem uspołecznienia odznaczają się ich dzieci. Warto jednak pamiętać o tym, iż działania te wymagają ustawicznego doskonalenia, gdyż od naszej pracy zależy, jak są postrzegane przez rodziców. Należy przy tym uwzględnić pełne prawo rodziców do wyrażania własnych opinii i oceniania pracy pedagogicznej oraz działalności placówki, oczekując spełnienia potrzeb i oczekiwań zarówno własnych, jak i dziecka.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem