Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Spotkanie zabawowe" - opracowała Anna Baltaziuk

Scenariusz zajęć koleżeńskich- „spotkania zabawowe” w grupie 4-latki. Temat: Aktywność twórcza dzieci w zabawie w oparciu o inscenizacje bajki W. Sutiejewa „ Pod grzybem”. Cele: -zapoznanie dzieci z postaciami występującymi w bajce, wcielanie się w role tych postaci, -kształtowanie umiejętności słuchania tekstów ze zrozumieniem, -posługiwanie się pojęciami : „pod”, „na”, „za” -rozwijanie umiejętności przedstawiania treści piosenki za pomocą ruchu, - przedstawianie ruchem nastroju i charakteru utworu z repertuaru muzyki klasycznej. Metody: -słowna -oglądowa -praktycznego działania Formy: -indywidualna -grupowa Środki dydaktyczne: Bajka W. Sutiejewa „ Pod grzybem” ( w : W. Sutiejew” Bajeczki z obrazkami”, Lublin 1988), pacynka krasnala Milusia, sylwety: mrówka, motyl, mysz, wróbel, zając, żaba, lis, grzyb muchomor mały i duży, parasol, opaski z muchomorami, dekoracja- las, utwór Piotra Czajkowskiego „ Taniec chiński” z baletu „ Dziadek do orzechów”, karton, farby, gąbka, pędzle. Proponowane działania : 1. Powitanie gościa – krasnala Milusia. Krasnal wchodzi i nuci piosenkę (fragment) „ Krasnoludki”. Widząc dzieci przerywa i wita się z nimi. Dzieci znają piosenkę, a wiec krasnal zaprasza do wspólnej zabawy. 2. Zabawa ruchowa ze śpiewem do piosenki „Krasnoludki” (wg. M. Bogdanowicz ). 1.My jesteśmy krasnoludki (pokazują na siebie) hopsa sa, hopsa sa ? (podskakują obunóż) Pod grzybkami mamy budki, (ręce złączone nad głową) hopsa sa, hopsa sa? (podskakują obunóż) 2.Jemy mrówki, żabie łapki, (dłonie dotykają ust) oj tak tak, oj tak tak? (kiwają głowami) A nagłowiach krasne czapki (kładą ręce na głowę) to nasz znak? (pokazują na siebie) 3.Gdy kto zbłądzi, to trąbimy: (pokazują na innych) tru ru ru, tru ru ru? (zwijają dłonie w pięści i udają, że trąbią) Gdy kto senny, to uśpimy: (składają dłonie stroną wewnętrzna i przykładaj lu lu lu, lu lu lu. raz do jednego policzka, raz do drugiego) 4.Gdy kto skrzywdzi krasnoludka, oj joj joj, oj joj joj? (grożą palcem) To zapłacze niezabudka: (zbierają palcami łzy z policzków) oj joj joj, oj joj joj? 3. Inscenizacja bajki „Pod grzybem” Krasnal pokazuje na swój domek pod czerwonym muchomorem i przypomina sobie historię, którą chciałby dzieciom opowiedzieć. A więc zaczynamy… 4. Wyjaśnienie powiedzenia „Rosnąć jak grzyby po deszczu”. Nauczycielka pyta dzieci „Jak myślicie, co to znaczy>> Rosnąć jak grzyby po deszczu? Dzieci podają swoje propozycje. Nauczycielka wyjaśnia znaczenie powiedzenia. 5. Improwizacja taneczna „Taniec muchomorów” ( do muzyki „Taniec chiński”). Krasnal zamienia dzieci w muchomorki ( każde dziecko ma opaskę z muchomorkiem). Dzieci stoją w rozsypce, unoszą ręce do góry, tworząc z nich kapelusz. W takt muzyki dzieci -muchomorki poruszają się po całej sali. Nauczyciel początkowo sugeruje dzieciom figury taneczne, które wynikają z konkretnych fragmentów muzyki, np.: czas 00:00 – 00:04-przygotowanie do tańca 00:05 – 00:13-obrót wokół własnej osi 00:14 – 00:18-drobne kroki do przodu lub do tyłu 6. Zabawa ruchowa do bajki „Pod grzybem”. Nauczyciel rozkłada duży parasol, kuca i zamienia się w mrówkę, parasol to grzyb. Dzieci zamieniają się w motyle i biegają po sali, machają rękami jak skrzydełkami. Nauczyciel unosi lekko parasol, a dzieci czworakują jak myszki. Nauczyciel podnosi parasol wyżej, a dzieci zamieniają się we wróbelki i skaczą obunóż. Nauczyciel wstaje z parasolem i prosi – by wszyscy schowali się pod parasol, bo w pobliżu grasuje lisek. Dzieci biegną do nauczycielki i chowają się pod parasol. 7. Praca plastyczna „Jesienne malowanie” – tworzenie plam na mokrym kartonie. Nauczyciel zaprasza dzieci i wyjaśnia, na czym będzie polegała ich praca. Dzieci przypominają wspólnie, jakie barwy towarzyszą jesieni. Przed każdym dzieckiem leży mokry karton – dzieci przystępują do tworzenia plam w barwach jesiennych. Obserwują łączenie się barw, ich rozlewanie na mokrej kartce. Po wyschnięciu można wykorzystać prace obrysowując flamastrem, pastelą olejną kontury np. liści, i wykonać jesienną dekorację. 8. Pożegnanie krasnala Milusia. Dzieci żegnają krasnala, proszą, aby je odwiedził jak najszybciej. Opracowała Anna Baltaziuk

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem