Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Muzyka zaczarowana" - opracowała Agnieszka Dmowska

Opracowała: Agnieszka Dmowska SCENARIUSZ ZAJĘCIA W GRUPIE DZIECI 6- LETNICH TEMAT: „Muzyka zaczarowana”- aktywność twórcza dzieci metodą Freinetta CELE OGÓLNE: -kształcenie wyobraźni i ekspresji twórczej, -rozwijanie poczucia indywidualności we wspólnocie ( w grupie ), -kształcenie prawidłowej wymowy, -przyswajanie umiejętności czytania, -kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, -wyzwalanie różnych form aktywności twórczej, -rozwijanie poczucia indywidualności we wspólnocie ( w grupie ). CELE SZCZEGÓŁOWE: Dziecko: -aktywnie uczestniczy we wspólnej zabawie, -potrafi podkreślić swą indywidualność podczas podejmowanych działań w obrębie grupy, umie skoncentrować się na wrażeniu, odczuciu, wyobrażeniu, -umie pokazać stan emocjonalny za pomocą ruchu, gestu, słowa. -umie odczytać sylaby i złożyć z nich wyraz, -rozpoznaje i nazywa cyfry, -potrafi powtórzyć fragment tekstu, nadając mu odpowiedni wyraz artystyczny, -ćwiczy prawidłową wymowę. FORMY: zbiorowa jednolita, zespołowa jednolita i zróżnicowana. METODY: problemowe, ekspresyjne, praktyczne, swobodna ekspresja artystyczna. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: losy, nagrania muzyki klasycznej, tekst wiersza. PRZEBIEG: 1. Nauczycielka rozdaje dzieciom kolorowe losy. Każdy los to jedna sylaba. Losy czerwone, oznaczone cyfrą 1- sylaby tworzą wyraz: mu zy ka, losy żółte, oznaczone cyfrą 3- sylaby tworzą wyraz: "za cza ro wa na" los różowy, oznaczony cyfrą 2 - to wyraz : "to" losy zielone, oznaczone cyfrą 4- sylaby tworzą wyraz : "dżwię ki." Dzieci składają wyrazy. Następnie z wyrazów układają jedno zdanie: „Muzyka to zaczarowane dźwięki”. 2. Zaproszenie do Krainy Muzyki. Zabawa artykulacyjna „Czary- podróż do Krainy Muzyki”. Dalej, dalej siostry wiedźmy, Czarodziejski krąg zawiedźmy Wkoło kotła, wrzućmy doń Zbójczych jadów pełną dłoń. Bagnistego węża szczęka Niech w ukropie tym rozmięka; Żabie oko, łapki jeża, Psi pysk i puch nietoperza, Żądło żmii, łeb jaszczurzy Sowi lot i ogon szczurzy, Niech to wszystko się na kupie Warzy w tej piekielnej zupie. W.Szekspir Nauczycielka recytuje tekst, dzieci powtarzają, wykonując dowolne ruchy i gesty. 3. Słuchanie utworów muzycznych. A.Apocalyptica „Wherever I may roam”: -pokaż ciałem jaka to była muzyka, -zrób taki pomnik ze swojego ciała, jaki pasowałby do tej muzyki. B.W.A.Mozart: „Andante fur flote und orchestra”, -zatańcz tak, jak wskazuje ci muzyka. C.P. Gynt: ”Poranek”, -pokaż ręką, jak falowała ta muzyka. Niech twoja ręka ją zatańczy, -opowiedz, o czym opowiadała ci ta muzyka ( tworzenie swobodnych tekstów ). 4. Podsumowanie. „Dlaczego można powiedzieć, że muzyka jest zaczarowana?”- wypowiedzi dzieci. Podziękowanie za wspólną zabawę brawami.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem