Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"WITAJ WIOSNO!" - wykorzystanie różnorodnych form doskonalenia zawodowego w pracy z dziećmi.- Opracowała Anna Moskwiak

Opracowała Anna Moskwiak nauczyciel MP nr 25 w Siedlcach Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie 3-latków „Muchomorków” w dn.. 22.03.2012 r. TEMAT: „WITAJ WIOSNO!”- wykorzystanie różnorodnych form doskonalenia zawodowego w pracy z dziećmi. CELE:  zapoznanie ze zwiastunami wiosny,  doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5,  utrwalenie kolorów znanych dzieciom,  doskonalenie umiejętności segregowania elementów pod względem podanej cechy,  zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu” i jego znaczeniem,  doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,  doskonalenie umiejętności nazywania uczuć,  zapoznanie ze składnikami pogody marcowej,  kształtowanie umiejętności przezywania muzyki klaycznej. METODY: słowne ,czynne, poglądowe FORMY: indywidualna, grupowa, zbiorowa ŚRODKI: strój wiosny dla nauczyciela, płyty cd z piosenkami wiosennymi i muzyką poważną, sztalugi z ilustracjami marcowej pogody i krajobrazu wiosennego, ilustracje 4 pór roku i obrazki do segregacji, chusta animacyjna, balony, buzie z minami: smutną i wesołą, koszyk ze zwiastunami wiosennymi. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Zabawa relaksująca „Dżingis han”- dzieci siedzą w kole na dywanie i bawią się, wyciszając jednocześnie. 2. Piosenka „Wiosno, wiosenko”- dzieci śpiewają piosenkę podczas której wchodzi nauczycielka przebrana za Panią Wiosnę, wita się z dziećmi, przedstawia się , wyjaśnia dlaczego dzieci ubrane są w zielone ubrania, jaki to ma związek z wiosną. 3. „Kosz pełen darów”- nauczycielka pokazuje co przyniosła dzieciom w koszyku, w jaki sposób krajobraz się zmienił pod jej wpływem. Wyjmuje dary na dywan i pokazuje dzieciom. 4. „Wycieczka z Panią Wiosną”- nauczycielka zabiera dzieci na wycieczkę po sali, w której umieszczone są tablice z ilustracjami przedstawiającymi krajobraz wiosenny, prosi aby dzieci ustawiły się w pociąg i opowiada o ilustracjach. Wyjaśnia jak wiosna zmieniła świat, na jakie kolory go pomalowała. 5. „Siostry wiosny”- nauczycielka z dziećmi dociera do stolików, na których umieszczone są ilustracje 4 pór roku oraz małe obrazki. Każda z pór roku leży na osobnym stoliku, pod nią umieszczonych jest kilkanaście obrazków. Wiosna tłumaczy, że psotny wiatr wpadła do naszej sali i wymieszał obrazki, prosi dzieci aby podczas trwania piosenki „Wiosna w błękitnej sukience” spróbowały odnaleźć 5 obrazków, które pasują do danej pory roku i ułożyły je pod dużą ilustracją. Prosi, aby dzieci sprawdziły czy na pewno jest ich 5. 6. „W marcu jak w garncu”- jednym z miesięcy wiosennych, który rozpoczyna tę porę roku jest marzec, nauczycielka recytuje wiersz: „Marzec ma ogromny garniec. Miesza w nim przez całe noce, więc w tym garncu nieustannie, syczy coś i coś bulgoce. Powiedz marcu co masz w garncu? Mam składniki różnorodne: wiatry ciepłe, wiatry chłodne, chmury, słońce, mróz i wodę- z nich przyrządzam Wam pogodę. Nauczycielka pokazuje dzieciom ilustracje z symbolami pogody, jaka jest w marcu, omawia je z dziećmi, dzieci nazywają jej poszczególne elementy. Pokazuje garnek, do którego wrzuca ilustracje z symbolami pogody, następnie dużą łyżką je miesza, prosząc o pomoc troje dzieci. Następnie kilkoro dzieci wyjmuje składniki marcowej pogody i nazywa je. 7.”Pada deszcz, wieje wiatr”- zabawa ruchowa z pokazywaniem, utrwalenie czynników pogody marcowej. 8. „Chmurka”- zabawa ruchowa z pedagogiki zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Dzieci- „wiatr” próbują w rytm muzyki klasycznej tak poruszać chustą, aby „chmurka”- balon nie wypadł z niej. Poziom trudności dochodzi do trzech baloników. 9. Zakończenie- ewaluacja. Nauczycielka z dziećmi podchodzi do tablicy, pod którą leżą rozłożone buzie wesołe i smutne. Pyta czy dzieciom podobały się zajęcia, jeśli tak niech wybiorą buzię uśmiechniętą i umieszczą ją na tablicy, jeśli nie niech wybiorą buzię smutną. 10. „Iskierka- promyk słońca”. Przekazanie w kręgu promyczku słońca. „Promyk słońca puszczam w krąg, niech wróci on do mych rąk.”

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem