Zajęcie otwarte przeprowadzone w grupie dzieci 4- letnich z wykorzystaniem metody edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej.
Cele: dostosowuje swoje czynności do rytmu słyszanego utworu muzycznego; przelicza elementy w zbiorze; odróżnia swoją rękę prawą od lewej; ćwiczy umiejętność porozumiewania się niewerbalnego; czerpie radość i satysfakcję z wykonywanych zadań; rozwija sprawności manualne; wykonuje biedronkę techniką orgiami; rozwija szybkość reakcji na podany sygnał; Metody: praktycznego działania, aktywizujące: integracyjne, ekspresyjna, zabawy. Środki dydaktyczne: różdżka, płyta CD, koła czerwone, koła czarne, kredki, kartka, obręcze, kubeczki, mieszadełka. Formy: indywidualna, grupowa. Przebieg zajęcia: 1.Powitanie gości. Powitanie z każdym dzieckiem poprzez podanie prawej ręki. 2.Wprowadzenie do tematu zajęć. „Posłuchajcie dzieci, ...dzisiaj rano spojrzałam na kalendarz, by sprawdzić dzisiejszą datę, a tu... , niedowierzając oczom, zobaczyłam tajemniczy napis: DZIEŃ CZARÓW i kiedy bardzo zdziwiona szłam do przedszkola, po drodze jakaś tajemnicza pani dała mi tą kopertę i ten „fikuśny” patyk , ...dziwne...,co to może być??? (różdżka). Odczytanie listu z tajemniczej koperty Drogie dzieci! Przekazuję Wam czarodziejską różdżkę, będzie Wam dzisiaj bardzo potrzebna. Przy jej pomocy będziecie czarować i dzięki tym czarom będziecie na zajęciach bardzo grzeczne a wasze wszystkie słowa wyślecie na jakiś czas do magicznej krainy w której będą bezpieczne. Życzę Wam dobrej zabawy. Dobra Wróżka Zabawa muzyczno- ruchowa "Czarowanie" przy utworze "Tzadik Katamar" ( z materiałów PSPiA Klanza). Czary-mary, czary-mary, czary-mary, huuuuu... 2 razy Hokus-pokus, kszy, kszy 2 razy Abrakadabra, abrakadabra, abrakadabra Hokus-pokus, kszy, kszy 2 razy Abrakadabra, abrakadabra, abrakadabra 3."Biedroneczki są w kropeczki"- indywidualna praca dzieci. Naprzemienne, rytmiczne kreślenie na białej kartce pionowych kresek do muzyki z wykorzystaniem zielonych kredek. Wyklejanie biedronki z kół na pomalowanej kartce , naklejanie kwiatów. Pokaz wszystkich prac. Zestawienie ich w jedną wspólną na dywanie- "Duża łąka". Pochwała prac dzieci i ich wystawa. 4."Ile biedronek tu mieszka"- zabawa dydaktyczna. Wkładanie do obręczy tylu biedronek ile wskazuje liczba kropek. 5. "Zabawy rytmiczne z kubeczkami"- wystukiwanie rytmów(włączenie do zabawy rodziców). 6."Dreszczyk"- zabawa masaż z rodzicami. Tędy płynie rzeczka, (ruch falisty od głowy do bioder), idzie pani na szpileczkach, (stukanie palcami wskazującymi wzdłuż kręgosłupa), tu przebiegły konie - patataj, (stukanie piąstkami wzdłuż kręgosłupa), tędy przeszły słonie, (klepanie dłońmi ułożonymi w kształcie łódeczki), a tu idzie szczypaweczka, (leciutkie szczypanie od krzyża do głowy), zaświeciły dwa słoneczka, (dłonie otwarte, palce złączone, masaż spiralny), spadł drobniutki deszczyk, (lekkie pukanie wszystkimi palcami), czy przeszedł cię dreszczyk? (lekkie szczypanie szyi), powtórzyć dwa razy, potem zmiana ról. 7.Pożegnanie iskierką przyjaźni.