Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Temat zajęć: "Bawię się, eksperymentuję i doświadczam wspólnie z rodzicami" - opracowała Sylwia Kaszyńska, Małgorzata Kacprowska

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców w grupie dzieci 3-letnich w „Biedronkach” zrealizowanego dn.01.03.2018 r. Prowadzące: Sylwia Kaszyńska, Małgorzata Kacprowska Temat zajęć: : Bawię się, eksperymentuję i doświadczam wspólnie z rodzicami” Cele ogólne: -Rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci prowadzenia obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń i eksperymentów -Doskonalenie umiejętności obserwowania i interpretowania ciekawych zjawisk z zakresu edukacji przyrodniczej, -Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa Cele operacyjne: -aktywnie uczestniczy w zabawach, eksperymentach i doświadczeniach -ćwiczy uwagę, pamięć, koncentrację, spostrzeganie -rozpoznaje podstawowe kolory -zachowuje ostrożność w kontakcie z substancjami spożywczymi i chemicznymi, wykorzystywanymi do wykonywania doświadczeń, -zna zasady obowiązujące podczas prowadzenia doświadczeń, -czerpie radość z prowadzonych wspólnie z rodzicami zabaw i doświadczeń. Metody: słowna- rozmowa, instruktaż słowny poszukująca; samodzielnych doświadczeń oglądowa: pokaz doświadczenia praktycznego działania Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa Środki dydaktyczne; barwniki spożywcze do ciast w czterech kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim i żółtym; brokat w dowolnym kolorze , płyn do mycia naczyń, miseczki na płyn, mleko, ocet, talerze płaskie dla każdego dziecka, tace dla każdego zespołu(dziecko-rodzic), balony dla każdego dz., soda oczyszczona, lejki kilka sztuk na stolik, patyczki kosmetyczne, plastikowe łyżeczki, chusta animacyjna, wiatrak matematyczny, plansze przedstawiające wir, trąbę powietrzną, słoiki dla każdego dziecka, pudełeczka po kinder niespodziankach i dwa pojemniki z wesołą i smutną buzią, odgłosy wiatru, szumu wody nagrane na płytę CD. Przebieg zajęć: 1.Powitanie dzieci i rodziców piosenką –„Witam was”---------prowadzące p. Sylwia i p. Gosia Hej, witam was Chłopcy i dziewczynki. Hej, witam Was Zróbcie śmieszne minki Hej, witam Was Dzisiaj będzie dobry dzień Hej, witam Was Bawmy razem się. Potem wszystkie dzieci mówią: Ciekawe, co robić, co robić będziemy Co dzisiaj, co dzisiaj dla Was szykujemy. 2. Zapoznanie rodziców i dzieci z celem wspólnego spotkania-------------prowadząca p. Sylwia Spotkaliśmy się tu po to, aby wspólnie się bawić i doświadczać, a czego będą dotyczyły te eksperymenty to posłuchajcie. (odtworzenie z płyty CD szumu wiatru, wody…). Dz. odpowiadają. To prawda zajęcia będą dotyczyły m. in. zjawisk atmosferycznych, które zachodzą wokół nas, w przyrodzie. 3. Wyjaśnienie słów: trąba powietrzna, wir, eksperyment, doświadczenie z jednoczesnym pokazem na obrazkach.--------------prow. p. Gosia Wir-pojawia się tam gdzie wieje wiatr. Wywołują go chaotyczne i nieregularne przepływy masy powietrza, np., gdy przeleci samolot. Trąba powietrzna-zderzenie dwóch mas powietrza o różnych temperaturach Tęcza-zjawisko optyczne i meteorologiczne, (które widzimy i obserwujemy w przyrodzie)ma wygląd łuku, który powstał na skutek podziału światła. Najczęściej pojawia się gdy krople wody co są w powietrzu, oświetli Słońce. Ma 7 kolorów. Na górze jest czerwony, ale są jeszcze znane dz.; niebieski, zielony, żółty, jest też fioletowy i indygo(pomiędzy niebieskim a fioletowym). Dzieci na zajęciach staną się odkrywcami, gdyż za pomocą doświadczeń odkryją nowe dla nich rzeczy. Będą też eksperymentować, czyli powodować określone reakcje w różnych rzeczach materialnych. Woda-związek wodoru i tlenu, potrzebna do życia. Doświadczenie 1.Tęczowy wir mleczny-----------prowadz. p.Sylwia POTRZEBUJEMY: - mleko - barwniki spożywcze - patyczki kosmetyczne -talerzyki i płyn do naczyń Na talerz wlewamy mleko, następnie , stopniowo dodajemy barwniki spożywcze(czerwony, zielony, niebieski i żółty). Obserwujemy jak kolory rozpływają się mieszając ze sobą. Gdy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka. Barwniki pod wpływem płynu, który rozpuszcza tłuszcz, zaczynają samoistnie wirować. Mieszają się ze sobą, tworząc barwne widowisko. Jak tęcza. Wniosek: Płyn do naczyń rozbija tłuszcz zawarty w mleku i powoduje jego ruch. Wraz z nim poruszają się barwniki, tworząc serię mieszających się barw. • Zabawa z chusta animacyjną.----------prowadzące p.Sylwia i p.Gosia Dzieci i rodzice ustawiają się przy chuście i chwytają za brzegi. Na hasło spuszczamy powietrze z balonika wszyscy zbliżają się do środka chusty i wydają dźwięk syczenia: ssssssssssssss….. Następnie nagłos wypowiadają słowa: Baloniku nasz malutki rośnij……… Na słowa trach upadają na ziemię. Powtórka 2razy Doświadczenie 2. Samonadmuchujący się balon ----------prowadz. p. Gosia Tym razem sprawdzimy, jak można napompować balonik, bez użycia pompki czy własnych płuc. Odczynniki: soda oczyszczona, ocet Sprzęt: przezroczysta butelka, balonik Wykonanie doświadczenia: Wlewamy ocet do butelki. Wlewamy troszkę barwnika spożywczego. Do balonu wsypujemy przez lejek sodę tak, aby część z sodą zwisała swobodnie z boku. Dziecko chwyta balonik i wsypuje jego zawartość do butelki, patrzą jak na skutek połączenia octu z sodą wytwarza się gaz (dwutlenek węgla), który pompuje balonik. : Wniosek: W trakcie doświadczenia między sodą oczyszczoną, a octem zachodzi reakcja, podczas której wydziela się dwutlenek węgla(gaz), dzięki czemu balonik się pompuje • Utrwalenie zdobytej wiedzy na zajęciach-----------p.Gosia Opracowała : Sylwia K . ,Małgorzata K. Żródło : internet, materiały szkoleniowe z warsztatów: „ Czary- mary „- chemia dla najmłodszych, , „ Wiatrak matematyczny” zorganizowanych przez SCDiN Siedlce • Zabawa z wiatrakiem matematycznym -„Jedzie pociąg z daleka”----p. Sylwia Dzieci poruszają się śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg z daleka ” Po końcowych słowach piosenki wszyscy zatrzymują się , nauczyciel mówi „Stacja” – uszy (dz. chwytają się za uszy) , łokcie, nogi itp. dzieci pokazują poszczególne części ciała. • Ocena zajęć--------p. Sylwia. Proszę Państwa macie przygotowane dwa pojemniki. Jeden z buzią uśmiechniętą, a drugi ze smutną. Wrzućcie pudełeczka po kinder niespodziankach do pojemników, które waszym zdaniem odzwierciedlają Państwa odczucia po zajęciach. Po prostu czy się podobały czy nie. My ze swojej strony dziękujemy za przybycie i wspólnie spędzony czas. Dzieci otrzymują baloniki i słoneczka, rodzice wielkie brawa a do domu karteczki z eksperymentami do wykonania w domu.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem