Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Temat zajęć: „Wiosenne zabawy z rodzicami"

Opracowanie: Ewa Replin SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW – PROPOZYCJE ZABAW WIOSENNYCH DLA DZIECI 6- LETNICH Cele ogólne: - stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania. - rozwijanie więzi z rodziną poprzez wspólne uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach. Cele operacyjne – dziecko: - dokonuje analizy zdania-wyodrębnia wyrazy i układa model wyrazowy zdania, - buduje zdania z podanych wyrazów, - dzieli wypowiadane wyrazy na sylaby, - porównuje liczbę sylab z liczbą wybranych elementów, - dokonuje analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów, - wyróżnia głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, - rozróżnia liczby parzyste i nieparzyste, - przelicza korzystając z klamerek, - rozwiązuje zadania tekstowe, - przestrzega ustalonych reguł podczas zabaw, - współpracuje z innymi. Metody pracy: - słowne – rozmowa - oglądowe – pokaz nauczyciela, obrazki - czynne – samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających - elementy odimiennej nauki czytania I. Majchrzak, M. Bogdanowicz, metoda Gruszczyk-Kolczyńskiej, - pedagogika zabawy „Klanza". Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, grupowa. Środki dydaktyczne : nagranie CD utworu, ilustracje, markery, spinacze z imionami dzieci, szablony kwiatów, chusta animacyjna, bębenek. Przebieg zajęć: I. Zabawa na powitanie: N: Przesyłam do was promyk uśmiechu, niechaj powróci do mnie w pośpiechu. Zabawa integrująca grupę: Dzieci ustawione w kole rytmizują tekst: Motyle pory roku znają, więc je szybko wymieniają .Wiosna, lato, jesień, zima i od nowa się zaczyna, Teraz wiosnę mamy, więc się pięknie przywitamy.(machają do rodziców) II. Wprowadzenie do tematu zajęć: Dzieci układają w kolejności rosnącej cyfry, odwracają karty, nauczyciel wraz z dziećmi odczytuje hasło zapisane sylabami. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 WIO- SEN – NE ZA- BA- WY Z RO – DZI - CA – MI III.Część główna: a)Zabawa „Zgubione literki" – umieszczanie liter w odpowiednim miejscu: P: Nauczyciel umieszcza pod każdym obrazkiem podpisy globalne z brakującymi literami. Dzieci rzucają kostką, odczytują literę, którą wskazała kostka, odszukują taką samą wśród kartoników z literami, umieszczają ją w luce odpowiedniego wyrazu, odczytują wyraz. Na koniec wymieniają rzeczy kojarzące się z wiosną, które rozpoczynają się wskazaną głoską (do ostatniej zabawy zapraszamy rodziców). b) Zabawa „Płotek z wyrazów"- wyodrębnianie wyrazów w zdaniu N: Nasz wiosenny ogródek będzie miał płotek. Trzeba wymienić wyrazy w zdaniu wypowiedzianym przez ogrodnika. Przy wymienianiu wyrazów nauczycielka pokazuje ich ilość, prostując kolejno palce. Wskazana osoba wybiera kolor pisaka i rysuje na tablicy odpowiednią ilość sztachet. Następnym razem należy użyć flamastra w innym kolorze. - teraz mamy wiosnę -bocian chodzi po łące -konwalie rosną obok czerwonych tulipanów c) Zabawa „Jaskółki z wyrazami": Przebieg: Dzieci poruszają się po sali przy muzyce. Podczas pauzy „jaskółki" przysiądą na płocie jedna obok drugiej. Kilka „jaskółek" zaproszę do siebie. Każda wypowie głośno wyraz, który wyszepta jej wiosenny wiaterek. Nauczycielka mówi po cichu do ucha wyrazy wybranym dzieciom. W jakiej kolejności powinny stanąć jaskółki, by ich wyrazy tworzyły zdanie?: - (zielone, listki, są) – listki są zielone - (żaby, jedzą, bociany) - bociany jedzą żaby - (kwiaty, podlewa, wiosenne, ogrodnik) - ogrodnik podlewa wiosenne kwiaty. d) Zabawa „Wiosenne rymowanki"- dzieci tworzą rymy do podanych zdań: -Przez deszczyk pokropione rosną listeczki.....(zielone).-Zajączki kicają i trawki ........(szukają). -Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez..........(ogona). -Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się...........(chowają). e) Zabawa „Prawda czy fałsz?"- krótka rozmowa z dziećmi na temat aktualnej pory roku. Nauczyciel podaje informacje, a dzieci ustawione w kole klaszczą, jeśli informacja jest prawdziwa lub tupią, jeśli informacja jest fałszywa. - Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle. - Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki. - Wiosną na łące dzieci lepią bałwana. - Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie. - A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra. - Teraz jest pora roku, którą nazywamy Jesień. -Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna. - Miesiąc, który mamy teraz, to: luty, marzec, maj, listopad. -Zwiastunami wiosny są: śnieg, spadające liście, powracające jaskółki, krokusy, mróz, owoce na drzewach, stokrotki, bociany, grzyby w lesie. -Są trzy pory roku. - Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy. -Wróbelki przylatują wiosną z ciepłych krajów. -Krokusy, przebiśniegi i pierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty. f) Zabawa „ Matematyczny los" – P: Nauczyciel zaprasza do wspólnej zabawy z dziećmi rodziców. Dzieci wraz z rodzicami trzymają się za ręce i poruszają po sali w rytm muzyki, na przerwę wskazane dziecko losuje karteczkę i przelicza umieszczone na niej oczka,a mama odczytuje zadanie. 1 – wykonujemy 5 przysiadów trzymając się za ręce, 2 – podskakujemy w parze 5 razy, 3 – cała grupa robi koło na 3,4 – ry, 4 – dobieramy się w grupy 4-osobowe i ustawiamy się od najmniejszego do największego, 5 – tworzymy 6-osobowe węże i tańczymy w rytm muzyki, 6 – ustawiamy się w prostokąt, g) Zabawa do piosenki „Cyfry" z chustą animacyjną „Zapraszamy do domu cyfry..." – każde dziecko ma przyklejoną cyfrę do bluzeczki. Wraz z rodzicami trzymają chustę, poruszają się po kole w rytm muzyki i reagują na poniższe polecenia: - zapraszam do domu liczby większe od 11, - zapraszam do domu liczby mniejsze od 11, - zapraszam do domu liczby parzyste, - zapraszam do domu liczby nieparzyste, - zapraszam do tańca wszystkie liczby, Nauczyciel dziękuje rodzicom za wspólną zabawę i prosi, aby wrócili na swoje miejsce. Dzieci zajmują swoje miejsca. h) Zabawa „Rachunki pani Wiosny"- Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek. Stąpa wiosna po łące Zbiera kwiaty pachnące Ma trzy stokrotki, cztery tulipany Powiedz z ilu kwiatków Zrobi wiosna bukiet pachnący ? W ogrodzie na grządce Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce Przyszła Kasia i trzy zerwała, bo bukiet piękny zrobić chciała. Ile słoneczników teraz rośnie na grządce? Chodzi wiosna po lesie Promyki słońca w koszach niesie Dwa kosze ma dla kwiatków Trzy dla trawki Trzy dla leśnej zwierzyny Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny? i)Zabawa grafomotoryczna „Piszemy swoje imię" P: Dzieci piszą na karteczce swoje imię i ozdabiają wg własnego pomysłu, rodzice mają za zadanie odwzorować w podpisie swojego imienia litery z archaicznego alfabetu (zabawa ma na celu uświadomienie rodzicom skali trudności nauki pisania). IV. Zakończenie zajęć: P: Dzieci, którym zabawy się podobały, odszukują spinacz ze swoim imieniem i przypinają go do słońca.
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem