Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Przyroda moim przyjacielem jest" - opracowała Renata Romaniuk

Zajęcia dla grupy 5-latków z zakresu edukacji ekologicznej Przygotowała Renata Romaniuk Temat: Przyroda moim przyjacielem jest. Cele: Zapoznanie dzieci z różnymi okazami flory, poszerzenie wiedzy o wybranych roślinach. Zwrócenie uwagi na przyrodę w ogrodzie przedszkolnym i zachęcenie dzieci do częstego w nim przebywania. Zachęcanie do bliższego interesowania się wybraną rośliną, śledzenie jego rozwoju. Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole. Pomoce: Kartoniki do malowania znaczków, kredki, flamastry, torebki foliowe, gumki recepturki, patyczki. Przebieg zajęć: Dzieci wychodzą do ogrodu przedszkolnego. Tam przygotowane są na stoliku w/w pomoce do zajęć. Nauczycielka recytuje wiersz T. Fiutowskiej „W przedszkolnym ogrodzie”, uświadamiając dzieciom bogactwo i różnorodność gatunków przyrody, z którą spotykają się podczas codziennego pobytu na powietrzu. Po wysłuchaniu wiersza dzieci spacerują po ogrodzie przedszkolnym i mówią o swoich spostrzeżeniach. Zwracamy uwagę na rośliny i na drobne zwierzątka. Dzieci mówią o tym, co je najbardziej interesuje w ogrodzie, co zachwyca, co najbardziej się podoba, a może, co najbardziej potrzebuje naszej pomocy i dlaczego. Nauczycielka proponuje dzieciom podział na zespoły trzyosobowe oraz wybranie jednej rośliny, którą chciałyby się opiekować i z którą mogłyby się zaprzyjaźnić. Rośliną należy się interesować przez cały rok szkolny. Zespoły podchodzą do stołu i ustalają jakim znaczkiem zaznaczą swoją roślinę. Rysują na kartonikach dowolny znaczek, umieszczają w folii, zamykają otwór gumką. Wyruszają do naznaczania swojej rośliny, czepiają znaczek na gałązce lub umocowują patyczkiem obok rośliny. Oglądają rośliny innych zespołów. Nauczycielka zachęca dzieci, aby po południu, przedstawiły swoich roślinnych przyjaciół rodzicom, rodzeństwu, dziadkom. Zachęca do poszerzenia wiedzy na temat swojej rośliny poprzez rozmowy z rodzicami, z książek, filmów, obrazków… „W przedszkolnym ogrodzie” T. Fiatowska Tu w przedszkolnym ogrodzie kret wychodząc z kopczyka, A bywamy w nim co dzień wśród nas szybko przemyka Oglądamy i krzewy i drzewa. I w futerku po trawie już chodzi. I widzimy u góry niebo, słońce, i chmury, Pachnie trawa i ziemia- i słyszymy, gdy ptaszek nam śpiewa. W tym dziwnego nic nie ma, Kto się bardzo postara, Bo i kwiaty nam pachną na co dzień. Może spotkać tu zaraz I choć chwasty pod płotem, Bardzo małe ruchliwe zwierzęta. Mamy wielką ochotę By mrowiska nie ruszać, Pozachwycać się naszym ogrodem A motylka nie płoszyć- o tym każdy przedszkolak pamięta. A po deszczu ulewnym, Kiedy mokro jest w ziemi, Dżdżownic wiele wychodzi, Scenariusz zajęć napisany na podst. książki „Ekologia w przedszkolu” G. Kutyłowskiej

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem