Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Rozmowa z działaniem pod hasłem: "Szumi las, śpiewa las" - opracowała Renata Romaniuk

Zajęcia w grupie 5–latków z zakresu ekologii Wykorzystanie różnorodnych form i metod pracy przy rozwijaniu wrażliwości ekologicznej. Opracowanie i prowadzenie Renata Romaniuk Temat: Rozmowa z działaniem pod hasłem: „Szumi las, śpiewa las” Cele: Poszerzenie wiadomości dotyczących środowiska leśnego Zapoznanie z problemami ekologicznymi występującymi w lesie Rozwijanie wrażliwości ekologicznej Kształtowanie aktywnej postawy wobec ochrony środowiska przyrodniczego Zwrócenie uwagi na zgodną współpracę w zespole Przygotowanie: Sceneria lasu, gazetka-las a w nim dużo ptaków, druga gazetka-ilustracje lasu czystego z piękną roślinnością i ilustracje z pożarem lasu, ze śmietniskiem w lesie, z wyciętymi drzewami. Koperty ze starych gazet a w nich sylwety i obrazki związane z lasem (dla każdego dziecka). Koperty białe z pociętymi pocztówkami (puzzle) przedstawiającymi różne krajobrazy i regiony Polski z zielenią (dla każdego dziecka). Na stołach drzewka z suchych gałązek umieszczone w plastikowych nakrętkach, wizytówki dzieci z imionami, farby zielone, pędzle, tace zielone. Odtwarzacz CD, płyta głosami ptaków leśnych, i z „Wiosenną poleczką”. Kosze z napisami do segregacji śmieci. Przebieg zajęcia: 1.Zagadka dla dzieci: „To jest miejsce, w którym rośnie dużo drzew i gęstych krzaków. W nim możemy zbierać grzyby lub posłuchać śpiewu ptaków” 2.Scenka „w lesie”. Nauczycielka (na ten moment jest dziewczynką Marysią) z jednym dzieckiem jest na wycieczce w lesie. Bawią się, hałasują, krzyczą, jedzą posiłek, śmiecą, łamią gałązki, zrzucają gniazdo, itp. Zostawiają las bardzo zanieczyszczony i wracają zadowoleni do domu. 3.Rozmowa z dziećmi na temat zachowania dzieci. Wypowiedzi: co się podobało, co było złe i dlaczego. Zastanowienie się: dlaczego powinniśmy szanować las i w jaki sposób. 4.Sprzątanie lasu. Dzieci sprzątają las z jednoczesną segregacją śmieci. Wrzucają do odpowiednich pojemników: szkło, papier, plastik, metal. 5. Umieszczanie (papierowych) zwierząt i roślin w lesie. Z kopert wykonanych ze starych gazet dzieci pojedynczo wyjmują sylwety, obrazki. Aby nie było łatwo, mają za zadanie najpierw pokazać ruchem, gestem lub głosem to co znalazły w kopercie. Mogą ułożyć o tym zagadkę. Po obejrzeniu sylwety umieszczają ją w lesie. Puste koperty leżą za dziećmi. 6. Omówienie ilustracji na gazetce. Dzieci mówią o tym, co widzą na ilustracjach, które im się podobają, które nie, czego nie powinno być. Pokazanie im, że las to dom ptaków i zwierząt, oraz miejsce wypoczynku kulturalnych ludzi, miejsce pracy, zbierania pożywienia dla ludzi. Odpowiedzi na pytanie: Jak możemy zadbać o las? Nie śmiecić, nie łamać gałązek, nie hałasować, nie zaglądać do ptasich gniazd, zbierać makulaturę, używać papierowych toreb, … Można zwracać uwagę dorosłym. 7. Zabawa papierowymi kopertami. Dzieci biorą gazetowe koperty. Nauczycielka mówi o wykorzystaniu makulatury do zabaw. „Ptasie gniazda”- gazety na podłodze zamieniają się w gniazda. Dzieci biegają (fruwają ptaki), gdy słychać głosy ptaków z płyty natychmiast wracają do gniazd. „Wiatr”- gazety przed twarzą i dmuchają na nie. „Szelest liści”- szeleszczenie gazetą. „Piłeczki”- robienie kul podrzucanie . „Celowanie”- wrzucanie kul do kosza na papier. 8. Recytacja wiersza „Las” Recytowanie cichym głosem wiersza o drzewach w lesie jako utrwalenie treści. 9. Układanie puzzli pocztówkowych. Nawiązanie do wykorzystania niepotrzebnych rzeczy do zabawy. Uświadomienie dzieciom, że przyroda jest wszędzie. Podają przykłady np. w parku , wokół przeszkola, w naszym mieście, nad jeziorem, w morzu…Układają indywidualnie swoje krajobrazy. Nie niszczą kopert, bo będą jeszcze nam potrzebne kiedyś (oszczędzamy las!). 10. Zabawa przy piosence „wiosenna poleczka” Nawiązanie do pory roku wiosny, do zieleni, piękna otoczenia. Zabawa przy nagraniu z płyty CD. 11. Praca w zespołach „ Wiosenne drzewka” Zapoznanie dzieci z zadaniem. Poinformowanie, że drzewka zostały wykonane z gałązek uschniętych, zniszczonych. Podział na zespoły poprzez odczytanie przez dzieci wizytówek. Malowanie farbą plakatową drzewek. Każdy zespół ustawia swoje drzewka na zielonej tacy. Mamy swój własny las. Podczas malowania dzieci słuchają „odgłosów lasu”.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem