Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Konspekt zajęć w gr. 5-latków "Smerfy" - Anna Moskwiak

Konspekt zajęć w gr. 5-latków "Smerfy" Przeprowadzony w dn. 25. 10. 2019 r. Temat: Kodowanie na dywanie- aktywności rozwijające logiczne myślenie Cele ogólne: - ćwiczenie współdziałania w zespołach - aktywizowanie wszystkich dzieci - ćwiczenie koncentracji uwagi - rozwijanie spostrzegawczości - zapoznanie dzieci z różnymi sposobami tworzenia kodu - doskonalenie umiejętności określania kierunków - rozwijanie zainteresowań czytelniczych - rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej i sprawności ruchowej - wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych - zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabaw Cele szczegółowe: - bierze udział we wspólnych zabawach - potrafi stworzyć kod przy pomocy strzałek kierunkowych - wie, co oznaczają strzałki kierunkowe - wie, co oznaczają warunki - poprawnie określa kierunki: „w prawo”, „w lewo” - potrafi odczytać współrzędne na osiach, - rozpoznaje i właściwie nazywa cyfry i litery, - potrafi przekazać ustnie komunikat, - stara się odtworzyć układ obrazków - potrafi ułożyć wzór na podstawie, komend słownych-wiersza, podanych współrzędnych - potrafi współdziałać w zespole, stosować zasady które zostały ustalone, - potrafi wyodrębnić pierwszą i ostatnią głoskę nazw obrazków - potrafi odczytać wyrazy - potrafi ułożyć napis wg podanej instrukcji - doskonali koordynację ruchową, słuchowo- ruchową, orientację przestrzenną - potrafi podać woreczek w rytmie muzyki - odróżnia bezpieczne od niebezpiecznych miejsc do zabaw zimowych; - zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie Formy pracy: zespołowa, grupowa, indywidualna Metody: słowne: rozmowa, wyjaśnienia, instrukcja, polecenia czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń, kierowania aktywnością Pomoce dydaktyczne: plansza z kratownicą, strzałki kierunkowe, karteczki w kolorze zielonym i czerwonym oznaczające start i metę, kolorowe kubeczki jednorazowe, obrazki z bajkowymi symbolami, kolorowe kwadraty, kartki z kratownicą, woreczki Przebieg zajęć: 1. Powitanie przy muzyce 2. Zabawa "Układamy bajke" 3. Układamy kubeczkowe sudoku 4. "Wieża z kubków" wg wzoru 5. . Praca w grupach - "Budujemy prostokąty" - "Cyfry" -"Litery" 6. "Do chatki Baby Jagi"- układanie drogi do chatki Baby Jagi za pomocą strzałek kierunkowych 7. Kodowanie za pomocą ruchu- wykonywanie skoków zgodnie z kierunkiem śladów na macie 8. Układanie zakodowanego obrazka ukrytego w instrukcji słownej- wierszu „ Chatka Baby Jagi” 9. Zabawa rytmiczna z woreczkami przy muzyce klasycznej wg Batti Strauss 10. Zakończenie zajęć- podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach opracowała Anna Moskwiak
Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem