Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Góra-dół czyli lepimy bałwana" - zabawa dydaktyczna - opracowała Monika Mackiewicz - położenie przedmiotów w przestrzeni

Scenariusz zajęć dla dzieci 3 letnich z działu dziecięca matematyka – położenie przedmiotów w przestrzeni Przygotowanie i prowadzenie :Monika Mackiewicz Temat: Zabawa matematyczna pt. „Góra – dół czyli lepimy bałwana” Cele: • Wyznaczanie kierunków z punktu widzenia dziecka przed (z przodu)/ za (z tyłu)/ z jednego boku( z drugiego boku)/ góra/dół/ do/w/na/pod/obok • Kształcenie umiejetności rozróżniania wielkości przedmiotów duży/ mniejszy/ mały • Utrwalenie liczenia w zakresie 3 • Utrwalenie części ciała • Kształtowanie orientacji przestrzennej i utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni • Budzenie radości ze wspólnej zabawy • Ćwiczenie koncentracji uwagi Metody: indywidualna, zbiorowa Środki dydaktyczne: magnetofon, nagranie CD, niebieska kartka A4, 2 białe kule różnej wielkości, kapelusz, dwie ręce, miotła, płotek, piesek, słońce, kredka, klej, obręcze, woreczek gimnastyczny, strona z gazety. Przebieg zajęć: 1. Pogadanka na temat zimy i sposobów spędzania czasu na świeżym powietrzu. 2. Zabawa matematyczna „Lepimy bałwana”. Dzieci mają przed sobą tacę na której znajduje się : niebieska kartka papieru z narysowaną ławeczką na której będzie stał bałwan, trzy kule różnej wielkości, kapelusz, 2 ręce, kredkę, klej, płotek, psa, słońce i miotłę. Na naszej ławeczce „ulepimy” bałwanka, ale musimy się postarać, tak żeby bałwanowi niczego nie zabrakło. Mamy już utoczone kule śniegowe. Bierzemy teraz do ręki największą kulę i przykleimy ją na ławeczce (na dole jest największa kula), następnie bierzemy trochę mniejszą i przyklejamy ją nad dużą, a najmniejszą kulę przyklejamy na samej górze. Policzymy teraz zaczynając od góry czyli od małej kuli ile kul śniegowych przykleiliśmy (1-2-3). Dzieci przeliczają głośno. Naszemu bałwankowi jeszcze czegoś brakuje. Na górze powinien mieć kapelusz, bierzemy kapelusz i wkładamy na sama górę. Musimy podarować bałwankowi jeszcze ręce, jedną rękę przyklejamy z jednego boku, drugą z drugiego boku. Na głowie bałwanka (pokażcie głowę), narysujemy kredką oczka (2), po środku głowy znajduje się nosek, a pod nim usta. Na środku każdej kuli rysujemy okrągłe guziki. Obrazek jest już prawie gotowy. Bierzemy do ręki płotek i przykleimy go przed ławeczką, pieska obok bałwanka , a słoneczko wysoko w górze- nad bałwankiem. Teraz każde dziecko może się pochwalić że samo ulepiło bałwanka. 3.Zabawy ruchowe z obręczami i woreczkami Jak jest zima na dworze jest bardzo zimno. Żeby się rozgrzać należy się trochę poruszać. Każde dziecko bierze obręcz i woreczek. Kładziemy obręcz na podłodze i wchodzimy do niej. Wszyscy jesteśmy w obręczy. Podskakujemy w niej 3 razy – to jest wasze miejsce (woreczek trzymamy w ręku). Wykonujemy polecania nauczyciela: Wyciągamy ręce do przodu – ustalamy gdzie jest przód Bierzemy ręce do tyłu – ustalamy gdzie jest tył Kładziemy woreczek z przodu/ przed sobą – tak żebyśmy go widzieli Kładziemy woreczek z tyłu / za sobą – nie widzimy go Kładziemy z jednego boku/ z drugiego boku Zostawiamy woreczek w obręczy i wykonujemy polecenia nauczyciela: Skaczemy do przodu- wracamy do obręczy, do środka Skaczemy do tyłu – wracamy do obręczy, do środka Z jednego boku/ z drugiego boku- wracamy do obręczy, do środka. Bierzemy woreczek w obie ręce i jedziemy nim jak windą do góry, podnosimy woreczek do góry, pytam gdzie jest woreczek – na górze, jedziemy z nim na dół , do podłogi – pytam gdzie jest woreczek – na dole. Siadamy w obręczy po turecku. Kładziemy woreczek przed sobą. Pytam- gdzie jest woreczek z przodu czy z tyłu? (z przodu) Chowamy woreczek za siebie- pytam gdzie jest woreczek (z tyłu) Siadamy koło obręczy. Kładziemy woreczek między dzieckiem a obręczą. Bierzemy gazetę i kładziemy na obręcz. Kładziemy woreczek pod gazetę, na gazetę. 4. Utrwalenie poznanych pojęć Nauczyciel wydaje dzieciom polecenia w celu sprawdzenia które opanowały znajomość poznanych pojęć. Wszystkie dzieci stoją w swojej obręczy. Nauczyciel pyta poszczególne osoby: - gdzie stoisz? - co jest przed tobą? - co jest za tobą? - rzuć woreczkiem do przodu, do tyłu, - połóż woreczek przed sobą, - połóż woreczek za sobą, - połóż woreczek obok siebie, - podnieś woreczek do góry, - połóż woreczek na dole na podłodze. 5. Podziękowanie za zajęcia.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem