Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Wyprawa w świat liczenia i spostrzegania-zabawy i ćwiczenia i matematyczne. - Opracowała: Małgorzata Kacprowska

Zajęcie diagnozujące z zakresu edukacji matematycznej wg programu E.Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej w gr.6-latków Temat: Wyprawa w świat liczenia i spostrzegania-zabawy i ćwiczenia i matematyczne. Cel ogólny- Sprawdzenie kompetencji dzieci w zakresie umiejętności matematycznych objętych realizacją programu „Dziecięca matematyka” Cele szczegółowe: Dziecko:- Potrafi liczyć i numerować obiekty po kolei Posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10 Posiada świadomość własnego ciała Rozróżnia lewą i prawą stroną ciała Potrafi ustalić położenie przedmiotów względem własnego ciała Potrafi ustalić wynik dodawania na podstawie konkretów, na palcach i w pamięci Potrafi grupować przedmioty według podanych cech Tworzy zbiory według określonego kryterium Zna i wymienia dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku Potrafi wyszukać podobieństwa i różnice na obrazkach Metody: słowna, oglądowa, praktycznego działania Formy pracy; zbiorowa, indywidualna Pomoce: nazwy pór roku i obrazki pasujące do poszczególnych pór roku, kredki, ołówki, czerwone mazaki, nakrętki kartoniki z cyframi od 1-10 i znakami matematycznymi, karty pracy Przebieg zajęcia I.Cz. Wstępna- „Miłe przywitanie” (kształcenie uwagi, orientacji w schemacie ciała) Dz. stoją w parach naprzeciw siebie, wykonują gesty opisane w tekście. Pięknie się ukłonię, I o zdrówko spytam, Podam prawą rękę, miło cię przywitam. Teraz bardzo proszę, weźcie przykład ze mnie. Gdy jesteście mili Wszystkim jest przyjemnie. (lewa ręka, prawe kolano…) przy powtórkach II Cz. Główna Zabawa ruchowa- „Części ciała”- Orientacja w schemacie ciała Dz. stoją w kole i wykonują polecenia nauczyciela -połóż prawa rękę na głowie -dotknij lewego ucha -tupnij prawą nogą -zakryj lewe ucho -pochyl głowę w prawą stronę 2.Opowieść ruchowa- ‘Wyprawa w świat liczenia i spostrzegania” Kto ze mną chce wyruszyć do pociągu wsiadać musi. Ale zanim to zaczniemy, do wyprawy się przygotujemy. Zatem zaczynamy. Za oknami słonce świeci do wyprawy przygotowują się dzieci. Musimy się ubierać. Zakładamy prawy but, zakładamy lewy but, czapkę z daszkiem, już wszyscy są gotowi w takim razie dobieramy się w pary i maszerujemy na stację, gdzie czeka pociąg, Idą dzieci drogą i miedzy kamykami przejść nie mogą, a więc je przeskakują(hop, hop..). Aż tu nagle wiatr się zrywa i z głów dzieciom czapki porywa. Biegają dzieci biegają i swoje czapki chwytają. Raz skaczą do góry, raz się schylają, no proszę już wszyscy czapki swoje mają. O słychać nadjeżdżający pociąg. Proszę wsiadać, miejsce zajmować. Toczy się pociąg, toczy po torach, dzieci po prawej witają gąsiora. Po lewej zaś stronie wesołe zjawisko-to klaun skacze wysoko, nisko. Naszej podróży nadszedł już kres każdy jest w krainie liczenia, spostrzegania i gdy odnajdzie skrzynie skarbów, będzie miał pewne zadania do wykonania. 3. Karta pracy nr 1-„Skrzynia skarbów” (określa kierunki na kartce papieru) -3 kratki w prawo -2-kratki w dół -1 kratka w lewo -4 w dół -5 w prawo -2 w górę -1 w prawo BRAWO! 4. Karta Pracy nr 2 -Poznanie schematu ciała drugiej osoby Polecenie-Narysuj zegarek na prawym ręku chłopca. 5. Zadanie ze skrzyni skarbów. Karta pracy nr 3-(potrafi dokończyć rytmy) 6.Zabawa integracyjna- „Wieje wietrzyk”(zna i wymienia pory roku) Dzieci dobierają się w zespoły 6-osobowe.Zespoły losują nazwy por roku. Nauczyciel mówi: Wietrzyk pomieszał obrazki. Posegregujcie je tak, by pasowały do wylosowanego przez was napisu. 7.Zabawa w kole- Znam dni tygodnia i nazwy miesięcy” Dz. siedząc w kole po kolei zaczynają wymieniać dni tygodnia(zaczynając od dowolnego) i nazwy miesięcy (zaczynając od dowolnego) 8. Karty pracy nr 4-(potrafi wskazać przyczynę i skutek) 9.Karta pracy nr 5-(Potrafi odwzorować liczebność zbioru). Narysuj tyle koralików ile wskazuje liczba. 10.Karta pracy nr 6 -posługuje się liczebnikami głównymi 11.Karta pracy nr 7-Posługuje się liczebnikami porządkowymi Pokoloruj na dowolny kolor 3 drzewo licząc od strony lewej Pomaluj na żółto 2 słońce licząc od prawej strony Na czerwono 5 licząc od lewej 1 klocek od prawej na dowolny kolor 12. Proste zadania matematyczne. Dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie l.10 p. nakrętki Kasia kupiła 3 jabłka i 4 gruszki. Ile ma owoców? -Na plocie siedzi 5 wróbli i 4 wrony, Ile ptaków siedzi na płocie? 2 wróble odleciały. Ile ptaków zostało? 13.Liczy na palcach. 2 auta stoją na parkingu dojechały jeszcze 2 auta. Ile aut jest na parkingu? 14.Liczy w pamięci- NA LOTNISKU BYŁO 5 SAMOLOTÓW. Odleciały 2. Ile samolotów jest na lotnisku? 15,karta pracy nr8 i nr 9(Potrafi wskazać wynik dodawania) 15.Karta pracy nr 10-Potrafi ustalić równoliczność zbioru. 16.Zabawa ruchowa- „Głowa, ramiona, kolana, pięty” 17.Karta pracy nr 11-(Rozpoznaje figury geometryczne) - w domku krasnala pomaluj kwadraty na zielono, a prostokąty na żółto - zamku królewny pomaluj trójkąty na niebiesko, a koła na czerwono 18. Karta pracy nr 12-(stosuje znaki nierówności) -wpisz liczbę elementów w danym zbiorze i postaw odpowiedni znak.<,,> 19.Karta pracy nr 13 -Mniejszy, większy-(posługuje się pojęciem; mniejszy, większy) 20. Układa zapis matematyczny do zadania: p. Koperty z cyframi i znakami a)na parking przyjechało 5 samochodów, dojechało jeszcze 2. Ile jest samochodów razem? b) zaparkowanych jest 10 aut, 3odjechały.ile zostało 21.Karta pracy nr 14 Wyszukuje podobieństwa 22.Karta pracy nr 15-wyszukuje różnice III.Zakończenie Zapraszam do kółeczka. Dziękuję za zajęcia. Komu się one podobały?. Rozdanie znaczków-nagród. ARKUSZ DIAGNOZUJĄCY UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE DZIECI 6-LETNICH l.p. Umiejętności matematyczne Wszyscy Czasami Niektórzy nie Nie 1. Wskazuje i nazywa części ciała 2. Określa kierunki w przestrzeni 3. Przyjmuje punkt widzenia innej osoby 4. Określa kierunki na kartce 5. Kończy rytmy 6. Zna i wymienia pory roku 7. Zna i wymienia dni tygodnia 8. Zna i wymienia nazwy miesięcy 9. Potrafi odwzorować liczebność zbioru 10. Posługuje się liczebnikami głównymi w z.l.10 11. Stosuje liczebniki porządkowe w zak.l.10 12. Rozpoznaje figury geometryczne 13. Stosuje znaki nierówności (<,>) 14. Dodaje i odejmuje stosując znaki mat.(+,-) 15. Posługuje się pojęciem :mniejszy, większy 16. Układa zapis matematyczny do zadania 17. Potrafi wskazać podobieństwa 18. Potrafi wskazać różnice

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem