Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Głośno - cicho - w sam raz" - dostrzeganie i nazywanie kontrastów - opracowała Renata Szoplik

Scenariusz zajęć dla dzieci trzyletnich z zakresu kształtowania pojęć matematycznych

Temat: „Głośno – cicho – w sam raz” – dostrzeganie i nazywanie kontrastów Cele:  Dostrzeganie kontrastów i przeciwieństw  Nazywanie kontrastów dotyczących natężenia dźwięku  Ćwiczenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach życiowych  Nazywanie doznań: „bardzo głośno – źle, bardzo cicho – także źle”, w sam raz Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta CD kartoniki z buziami uśmiechniętymi i smutnymi, krążki gimnastyczne Metoda: problemowa, aktywizująca, praktyczna Przebieg zajęcia: 1. Powitanie dzieci piosenką „Wszyscy są, witam was…” 2. Na środku sali stoi magnetofon, nauczycielka zwraca się do dzieci słowami: „słuchajcie uważnie…”, następnie przekręca regulator głosu tak, że dzieci zasłaniają uszy broniąc się przed głośnym dźwiękiem. Wyłączając radio stwierdza: „Było głośno, bardzo głośno. Teraz jest cicho… wyłączyłam magnetofon” 3. Następnie prosi dzieci o ciszę, mówiąc „Słuchajcie uważnie, może coś usłyszycie”, delikatnie wzmacnia głos w magnetofonie, do momentu aż dzieci potwierdzą, że słyszą muzykę. 4. Chętne dzieci powtarzają sytuację dotyczącą regulowania głośności 5. Zabawa „Cicho – głośno” z wykorzystaniem krążków gimnastycznych: Dzieci chodzą po sali z krążkami na głowach, na hasło „cicho” zatrzymują się, zdejmują krążek z głowy i trzymając go jedną ręką, drugą delikatnie stukają w niego opuszkami palców, natomiast na hasło „głośno” starają się stukać jak najgłośniej. 6. Zabawa „Koty rozmawiają cichutko i głośno” 7. Podsumowanie zajęcia i jego ocena przy pomocy kartoników z buziami

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem