Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Zabawy z wiatrakiem matematycznym i wesołą muzyką - opracowała Agnieszka Rucińska

Cele ogólne:  Kształtowanie pojęć matematycznych poprzez ruch i aktywność własną dzieci.  Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w grupie.  Pobudzanie wyobraźni, budowanie emocji i wyzwalanie energii.  Dyscyplinowanie grupy. Cele operacyjne(dziecko):  Przyjmuje aktywną postawę w trakcie zajęcia.  Wykonuje postawione zadania do wykonania  Uważnie słucha instrukcji słownej nauczycielki.  Uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych.  Uwalnia napięcie z całego ciała.  Ćwiczy koncentrację , uwagę i pamięć.  Ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową.  Rozpoznaje kolory.  Układa i przelicza elementy.  Realizuje podany rytm.  Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym.  Zna kolejność dni tygodnia.  Rozróżnia stronę prawą i lewą. Metoda:  podająca: pogadanka, wyjaśnienie;  praktyczna;  eksponująca: pokaz Forma:  zajęcie zorganizowane z całą grupą,  ćwiczenia indywidualne Środki dydaktyczne: wiatrak matematyczny, fasolka, kasztany, tekst wiersza, historyjka obrazkowa, pacynka misia, płyty CD, spinacz, Przebieg zajęć: 1.Porządkowanie sali przy piosence „Nasze skarby już zbieramy…” 2. Rozpoczęcie zajęć piosenką wyciszanką „Sza, sza szary zając…” 3.Zabawa „Powitanka” „Proszę żeby przywitały się i pomachały do mnie dzieci , które maja wstążkę w kolorze białym, brązowym.. 4. Zagajenie - powitanie z gościem- misiem Haribo – mistrzem matematyki w krainie misiów. 5.Zabawy z wiatrakiem matematycznym • „Liczy krupa” - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany. Nauczyciel prosi aby każde dziecko nazwało cyfrę przy której siedzi i pokazało ją na palcach. Następnie prosimy aby każdy ułożył na swojej wstążce tyle kasztanów ile wskazuje cyfra. Kolejny etap zabawy to odłożenie liczmanów i przesunięcie się o jedno miejsce w prawo. Nauczyciel prosi o ułożenie kasztanów np. o 3 więcej niż wskazuje liczba, o 1 mniej itp. • „Rytmy” - Chodzenie po wstążkach według podanego rytmu np .biały, żółty, czerwony lub kwadrat, kółko , serce. - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany i fasolki. Nauczyciel podaje rytm ,który dziecko musi ułożyć na wstążce np.: - ułóż na wstążce taki wzór : kasztan, kasztan, fasolka, kasztan, kasztan, fasolka. Nauczyciel zadaje pytania :Co będzie po kasztanie? Co będzie po fasolce. • „Jedzie pociąg” Dzieci poruszają się śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg z daleka ” Po końcowych słowach piosenki wszyscy zatrzymują się , nauczyciel mówi „Stacja” – serduszka , kwadraty itp. dzieci które maja z tym symbolem wstążkę rzucają ją na podłogę” i biegną poszukać najbliższej wolnej . • „ Schody” Dzieci siedzą w luźnej grupie. Dwójka dzieci staje na wstędze z nr. 1 .Na wstążce z nr. 9 siedzi miś którego dzieci muszą uratować, żeby to zrobić trzeba dotrzeć do dziewiątego schodka, by uratować np. głodnego misia. - zabawa muzyczno- ruchowa „Kogut rządzidło” • „Kolorowy tydzień” – Dzieci siedzą na dywanie obok wiatraka. Losują karteczkę z nazwą dnia tygodnia. Następnie wspólnie recytują wiersz J. Brzechwy „Tydzień”. Gdy usłyszą podczas recytacji nazwy poszczególnych dni tygodnia ustawiają się na szarfach z odpowiednią cyfrą(od1 do7”)np. poniedziałek to 1-szy dzień tygodnia , wtorek 2- gi. 6. Zabawa muzyczno- ruchowa „Urzędnik” 7. Zakończenie zajęć „Iskierką przyjaźni” i słodkim poczęstunkiem od misia Haribo.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem