Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Zabawa dydaktyczna: "Podróż do Holandii" - opracowała Ewa Jakubiak

Opracowanie: Ewa Jakubiak Scenariusz zajęć z edukacji europejskiej w grupie 5- latków Tematyka kompleksowa: Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem Temat zajęć: Zabawa dydaktyczna: „Podróż do Holandii”. Cele ogólne: Dziecko:  Zapoznanie z położeniem geograficznym Holandii, stolicą i symbolami narodowymi.  Nazywanie i poznanie charakterystycznych cech wyróżniających Holandię spośród innych krajów: wiatraki, sery, tulipany .  Rozpoznawanie po smaku, zapachu i wyglądzie serów holenderskich: Gouda, Edam, Emmentaler.  Poznanie charakterystycznej muzyki holenderskiej.  Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i układania wyrazów z liter.  Rozwijanie wśród dzieci zainteresowania życiem ludzi w innych krajach i obszarach klimatycznych.  Kształcenie uczucia szacunku do przedstawicieli innych narodowości. Cele operacyjne: Dziecko:  Potrafi wskazać na mapie Europy położenia- Holandii i Polski.  Potrafi wymienić stolicę Holandii oraz symbole narodowe.  Potrafi wskazać różnice w polskim i holenderskim stroju ludowym oraz nazwać je.  Potrafi ułożyć z rozsypanki literowej wyrazy: wiatraki, tulipany, sery i je odczytać.  Potrafi po smaku, zapachu i wyglądzie rozpoznać rodzaj sera holenderskiego i podać jego nazwę.  Potrafi ułożyć od wyrazu ser nowe wyrazy.  Wie, co wyróżnia Holandię spośród innych państw UE.  Potrafi aktywnie uczestniczyć w zabawie. Metody pracy: czynna, zabawowa. Forma aktywności: indywidualna, grupowa, zespołowa. Pomoce dydaktyczne: lalka (Pyza) w polskim i (Julianna) w holenderskim stroju ludowym, mapa Europy, flaga i godło Holandii i Polski, krzesełka, dla każdego dziecka paszport (złożona karta), karteczka z imieniem i nazwiskiem każdego dziecka, flaga Holandii i flaga Polski, napis – Holandia, ilustracje przedstawiające charakterystyczne cechy krajobrazu (wiatraki, tulipany), koperty dla trzech zespołów z rozsypanką literową (wyrazy: tulipany, wiatraki, sery), kawałki serów holenderskich (Gouda, Edam, Emmentaler), tace z koreczkami serowymi, dwie makiety, kaseta z muzyką relaksacyjną i muzyką holenderską, magnetofon, wazony, kwiaty -tulipany holenderskie żywe lub wykonane z bibuły na patyczkach. Przebieg zajęcia: I. Powitanie. Nauczycielka informuje dzieci, że wraz z lalką Pyzą wybiorą się w podróż do kolejnego kraju UE - Holandii. Nauczycielka z lalką pokazuje dzieciom położenie Holandii na mapie Europy i wskazuje stolicę państwa Wspólnie z nimi określa położenie Polski. Zapoznaje z symbolami narodowymi Holandii. 1. Zabawa ruchowo- naśladowcza połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi „Podróż autokarem”. (Lalka Pyza zaprasza wszystkie dzieci do podróży). Przy dźwiękach wesołej muzyki dobierają się parami, siadają na krzesełkach i naśladują jazdę autokarem: zamykanie drzwi, zapalanie silnika, jazdę po wyboistej drodze, hamowanie, zakręty w lewą i w prawą stronę, zatrzymanie pojazdu). Dzieci z nauczycielką wychodzą z autokaru i odczytują napis- Holandia. II. Zabawa dydaktyczna „Poznajemy Holandię” . Nauczycielka informuje dzieci, że znajdują się w Holandii i muszą mieć bilety wstępu- tj. paszporty- prosi je, aby wkleiły flagę holenderską i flagę polską, po czym porównują ich kolory, odczytują na paszportach własne imiona i nazwiska. Następnie tworzą koło i zajmują miejsca na dywanie. Za pośrednictwem dialogu dwóch lalek – polskiej Pyzy i holenderskiej Julianny nauczycielka zapoznaje dzieci z tradycją i ciekawostkami tegoż kraju. W opowiadaniu wykorzystuje mapę i ilustracje charakterystyczne dla krajobrazu Holandii przedstawiające: wiatraki, pole z tulipanami oraz sery. Po czym dzieli dzieci na trzy zespoły i każdemu z nich wręcza kopertę z rozsypanką literową. Zadaniem uczestników jest ułożenie z liter napisu do tych ilustracji (wiatraki, tulipany, sery,). III. Zabawa przy muzyce relaksacyjnej „W restauracji”. Przebieg: Nauczycielka zauważyła, że zbliża się pora obiadu toteż zaprasza dzieci do restauracji. Przedszkolaki idą do holenderskiej restauracji parami przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. Zajmują miejsca przy stolikach, zaś nauczycielka zamawia u kelnera serowe koreczki – opowiada o właściwościach i zastosowaniu poszczególnych serów. Następuje ich degustacja i ich prezentacja przez nauczycielkę. 1. Zabawa słowna z wyrazem ser: Dzieci zajmują miejsce na dywanie. Układają nowe wyrazy przez dodanie sylab do wyrazu ser , np.: sernik, serce, deser, IV. Zabawa „Spacer po okolicy”. Nauczycielka zaprasza dzieci na spacer po okolicy przy dźwiękach holenderskiej muzyki. Prosi, aby zwróciły uwagę na tutejszy krajobraz (dzieci oglądają ilustrację przedstawiającą holenderskie wiatraki). 1. Zabawa ruchowa pt. „Wiatraki”. Nauczycielka zachęca do zabawy na świeżym powietrzu. Przebieg: Nauczycielka dzieli dzieci na dwa zespoły: 1.„Wiatraki” – stoją nieruchomo, dopiero, kiedy wzmaga się wiatr, poruszają skrzydłami. 2.„Wiaterki- zefirki” –przy dźwiękach tamburyna naśladują odgłosy wiatru, krążą wokół „wiatraków”, wprawiając ich skrzydła (rozłożone ręce) w ruch. V. Zabawa przy dźwiękach holenderskiej muzyki „W kwiaciarni” Nauczyciel zaprasza dzieci do dalszej podróży - zwiedzenia pobliskiej kwiaciarni. Będąc na miejscu dzieci podchodzą do stolików, na których znajdują się wazony z holenderskimi tulipanami. (mogą być to ilustracje). Dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami na temat ich wyglądu i zapachu. Po czym dokonują zakupu wybranego przez siebie tulipana (lub otrzymują wykonanego z bibuły na patyczku). VI. Pożegnanie Holandii i powrót do Polski. Dzieci ustawiają się parami i przy dźwiękach wesołej muzyki wracają autokarem do kraju. Gdy są już w przedszkolu, jak po każdej podróży wspólnie odszukują na mapie Europy – kraj, który ostatnio zwiedzili i umieszczają na niej flagę.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem