Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Jestem Polakiem i należę do Unii Europejskiej" - opracowała Renata Romaniuk

Scenariusz zajęć dla grupy 6-latków z zakresu wiedzy o Unii Europejskiej Przygotowała: Renata Romaniuk Temat: Jestem Polakiem i należę do Unii Europejskiej Cele: o poszerzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących Unii Europejskiej o zapoznanie z kilkoma krajami należącymi do Unii Europejskiej: Włochy, Francja, Hiszpania, Polska o zapoznanie z flagą oraz walutą Unii Europejskiej o zwrócenie uwagi na korzyści jakie czerpiemy z przynależności do U E o rozwijanie pamięci , koncentracji uwagi oraz umiejętności czytania Środki dydaktyczne: Przebieg zajęcia: 1. Dzieci stoją w kole i witają się, mówiąc kolejno coś miłego swojej koleżance (koledze) stojącej obok np. ładnie dziś wyglądasz, masz ładny uśmiech, lubię cię…. 2.Słuchanie z płyty CD piosenki K. Krawczyka „Europo witaj nam”- próby wspólnego śpiewania. 3. Rozmowa przy gazetce na temat Unii Europejskiej: - dzieci się domyślają na pewno, że będziemy rozmawiać dzisiaj o…. Rozmawialiśmy już wcześniej troszeczkę o U E. Bardzo bym chciała abyście przypomniały, co zapamiętałyście lub co nowego wiecie na temat Unii: - co to jest takiego Unia Europejska - chętne dziecko pokaże na mapie świata Europę - jakie państwa wchodzą w skład Unii - chętne dzieci pokażą na mapie Polskę, Francję, Włochy, Hiszpanię. 4. Podział dzieci na 4 zespoły. Każdy zespół otrzymuje zadanie: koperty z pocztówką pociętą na części ułożyć w całość (stolica państwa), rozsypanka literowa z nazwą stolicy tego państwa, zadanie ułożenia nazwy stolicy pod pocztówką, znalezienie na mapie nazwy stolicy i odczytanie nazwy państwa (Polska, Włochy, Hiszpania, Francja), odnalezienie napisu swego państwa i położenie przy swojej pocztówce. 5.Ze zgromadzonych rzeczy na stole każdy zespół ma za zadanie odnaleźć coś, co kojarzy się z krajem, którym się zajmuje. Dzieci wybierają: drobne pamiątki z tych krajów podpisane, np. orzeł biały, zdjęcie Papieża, pocztówka torreadora z bykiem, fotografia wieży Eifla, pieniądze tych krajów (złotówki i grosze, euro, centy) Gdy zakończą swoje zadanie wspólnie oglądamy, sprawdzamy i rozmawiamy o nich. Zamieniamy, jeśli się dzieci pomyliły, ustalamy wspólnie, do którego kraju coś należy. 6. Pytanie do dzieci: Kto wie jaką walutą czyli jakimi pieniędzmi płacimy w większości krajów Unii Europejskiej? - Euro i centy (jeśli nie wiedzą n-lka mówi) - Jeszcze nie we wszystkich krajach jest euro. We Francji, Hiszpanii, we Włoszech tak a w Polsce jeszcze złotówka ale też w niektórych sklepach można już płacić euro. 7.Zabawa „Podróż do Krajów Unii Europejskiej”. Rozstawione napisy w różnych miejscach sali: Włochy, Francja, Hiszpania, Polska. - do Włoch wybieramy się w podróż samolotem – naśladowanie startu, lotu i lądowanie przy napisie Włochy - do Francji pojedziemy autobusem aby oglądać piękne krajobrazy - na wycieczkę po Polsce wybierzemy się rowerem- docieramy do napisu Polska - do Hiszpanii spróbujemy się dostać pociągiem – naśladowanie pociągu i przyjazd pod napis Hiszpania. 8.Dzieci siadają. Pytanie: Jak myślicie czy warto pojechać do tych krajów? Co tam można ciekawego zobaczyć? - zabytki, rzeki, morze, jak wyglądają tam ludzie, jak żyją i mieszkają, czym się zajmują, jakie są sklepy, zobaczyć przyrodę krajobrazy, itp. 9. Pytanie: Dlaczego Polska należy do UE? Czy to jest korzystne dla Polski? - oczywiście, że korzystne bo możemy: wzajemnie sobie pomagać w gospodarce kraju, wspierać się, rozwiązywać wspólnie trudne problemy, rozstrzygać spory, możemy otrzymać pomoc w obronie kraju, pożyczać pieniądze , nie ma kontroli paszportowej na granicach między krajach, podejmować prace w innych krajach, itp. 10.Nauczyciel: Jak wiecie każdy kraj ma swoją flagę. Jak wygląda flaga naszego kraju a jak Unii Europejskiej? - odpowiadają dzieci, nauczyciel pokazuje flagę Polski i UE. 11. Malowanie kredkami flagi Unii Europejskiej . Koniec zajęć.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem