Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Czy można złapać powietrze?" - zabawy badawcze - opracowała Renata Romaniuk

Konspekt zajęć z zakresu rozwijania świadomości ekologicznej w grupie 6- latków Opracowała: Renata Romaniuk Temat zajęć: Czy można złapać powietrze? - zabawy badawcze Cel ogólny: Stwierdzenie faktu istnienia powietrza, wyjaśnienie pojęcia „wiatr” Cele szczegółowe: Zapoznanie z pojęciem- wiatr (poruszające się powietrze) Stwierdzenie istnienia powietrza na podstawie obserwacji Zapoznanie z określeniami dotyczącymi wiatru, jego siły Wyrabianie umiejętności przeprowadzania doświadczeń i wyciągania wniosków Pomoce: Szklana butelka, kilka strzykawek, słoik, woreczki foliowe, balony, kuleczki z waty, pióra, kilka papierowych kółek na nitce, nagrania odgłosów wiatru, ilustracje (wykorzystanie wiatru przez człowieka). Przebieg zajęć: 1. Snucie domysłów przez dzieci, czy w butelce, słoiku i strzykawce coś jest? 2. Sprawdzenie, co znajduje się w butelce i słoiku (poprzez zanurzenie ich w wodzie, a w strzykawce poprzez wypuszczenie z niej powietrza na rękę, tak, aby dziecko odczuwało strumień powietrza). 3. Ćwiczenia oddechowe: wdech i wydech, przyłożenie ręki do ust i nosa podczas wydechu. 4. Rozmowa na temat: do czego potrzebne jest nam powietrze? 5. Obmyślanie sposobów złapania powietrza, np.: w ręce, w worek foliowy, w strzykawkę, itp. 6. Zabawa w łapanie powietrza. 7. Wprawianie w ruch przedmiotów za pomocą powietrza: - zagadka słuchowa- słuchanie odgłosu wiatru z magnetofonu, określanie, jaki może być wiatr, nazywanie wiatru: wietrzyk, wiaterek, zefirek, wietrzysko, huragan, itp. - imitowanie odgłosów wiatru: własnym głosem, szeleszczenie woreczkiem, dmuchanie w butelkę. - obserwowanie, jak za pomocą powietrza wypuszczanego z balonu zostaje wprawione w ruch piórko i kulka z waty, z papieru. - robienie wiatru poprzez machanie rękoma i wprawianie w ruch zawieszonego na nitce papierowego kółka. 8. Wyjaśnienie pojęcia „ wiatr”- wprawione w ruch, przemieszczające się z miejsca na miejsce powietrze, poruszające przedmiotami. 9. Rozmowa na temat: Czy wiatr jest potrzebny? w oparciu o ilustracje. - co się dzieje kiedy wieje wiatr? - co może zrobić wiatr? - dlaczego wiatr może być groźny? - kiedy wiatr pomaga człowiekowi? 10. Zabawa z balonikami: swobodne odbijanie do siebie balonów przy melodii piosenki „Bal baloników”.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem