Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Biedroneczki są w kropeczki" - zajęcie z edukacji ekologicznej - opracowała Agnieszka Mocior

„ Biedroneczki są w kropeczki” - zajęcie z edukacji ekologicznej - opracowała Agnieszka Mocior TEMAT: BIEDRONECZKI SĄ W KROPECZKI Poziom: dzieci 3 - 4 letnie Cel ogólny: wzbogacenie wiadomości przyrodniczych Cele operacyjne: • dzieci rozpoznają i nazywają biedronkę, określają jej charakterystyczny wygląd, sposób poruszania się i odżywiania • w skupieniu słuchają opowiadania, rozumieją pytania nauczycielki i chętnie na nie odpowiadają • sprawnie posługują się liczebnikami głównymi Metody pracy (wg klasyfikacji W. Okonia): • podające (opowiadanie, zagadka, objaśnienia) • problemowe (rozmowa, zab. dydaktyczna w ogrodzie) • eksponujące ( wystawa prac) • praktyczne (obserwacje przyrodnicze, malowanie) Środki dydaktyczne: • zagadka • "Biedronka w ogrodzie" opowiadanie B. Formy • ilustracja biedronki • kartki do kolorowania (kontur biedronki dla każdego dziecka) • farby plakatowe (czerwona i czarna) • pędzle, korek do stemplowania • emblematy biedronek, małe obręcze • szkło powiększające Przebieg zajęć: 1. Powitanie- zabawa integracyjna: Dzieci siedzą skrzyżnie na obwodzie koła, powitanie przez nauczycielkę ( kto się czuje powitany niech pomacha ręką): Witam wszystkich przedszkolaków, Witam tych, którzy dzisiaj mają dobry humor, Witam tych, którzy potrafią przesłać uśmiech – i „zrobić minkę” (ćwiczenie warg), którzy potrafią „zrobić” rybkę („po”), Witam tych, którzy potrafią przesłać całuski, Witam tych, którzy lubią przyrodę. 2. Rozwiązanie zagadki. Mam czerwoną sukieneczkę, a na niej czarne kropeczki. Wysyłają mnie do nieba, po kawałek chleba ( biedronka) 3. Umieszczenie na tablicy ilustracji biedronki. Rozmowa z dziećmi. Jak wygląda biedronka, jak się porusza, gdzie można biedronkę zobaczyć? 4. Zabawa ruchowa z elem. bieżnym „ Biedroneczki” 5. Słuchanie opowiadania. Do ogrodu przyfrunęły biedronki. Ale tutaj ładnie, jak dużo pięknych kwiatów. Odpoczniemy sobie chwilkę. Nagle usłyszały wołanie: "Ratunku, ratunku, oj, jak boli, kto mi pomoże?" Biedronki uważnie rozejrzały się dookoła. W pobliżu zauważyły piękny krzak róży, którego liście zjadały złośliwe mszyce. "Zaraz się z wami rozprawimy!" - I biedronki szybko zabrały się do pracy, połykając szkodniki. Kiedy zjadły już wszystkie mszyce, było prawie ciemno. "Dziękuję wam za pomoc" - powiedziała róża. Mocniej zapachniała i rozwinęła nowe pąki. "My mamy teraz pełne brzuszki, a ty jesteś cała i zdrowa" - odpowiedziały biedronki i odfrunęły. 6. Rozmowa z dziećmi: Czy wiecie co to są mszyce? To szkodniki, takie małe "robaczki", siedzą jedna przy drugiej, przyklejone do rośliny i wysysają z niej soki. W jaki sposób biedronki pomogły róży? Zjadły mszyce. Tak, mszyce są przysmakiem biedronek. Jeżeli biedronki pomogły róży, to czy są one potrzebne? Są potrzebne, są pożyteczne, nie wolno ich męczyć. Co można zrobić, jeżeli zauważymy biedronkę np. na piasku? Można ją obserwować, położyć na trawie lub na krzaczku. 7. "Biedronki i róże" - zabawa ruchowa. Dzieci zostają podzielone na dwie grupy. Pierwsza grupa to "róże". Zajmują miejsca w obręczach, rozmieszczonych na dywanie. Druga grupa to "biedronki" - otrzymują emblematy. W rytmie tamburyna "biedronki" biegają między "różami". Na sygnał "biedronki" podbiegają do "róż" - dzieci chwytają się za ręce i podskakują. 8. Wykonanie pracy plastycznej „ Biedronka” Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Malują biedronki czerwoną farbą, następnie stemplują korkiem czarne kropki. Przeliczanie kropek - każda liczba kropek, którą dziecko odcisnęło jest dobra. Nauczycielka: czy wiecie , że jest wiele gatunków biedronek? Najbardziej znane są biedronki, które mają dwie kropki albo siedem kropek. 9. Zorganizowanie wystawy prac. 9. Po zajęciach, w ogrodzie przedszkolnym - szukanie mszyc na krzakach róż, oglądanie ich przez lupę. Obserwowanie biedronek.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem