Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Czy trzeba sprzątać świat?" - opracowała Małgorzata Kacprowska

Scenariusz zajęć dla dzieci 5-6 -letnich z zakresu edukacji ekologicznej Temat zajęć: Czy trzeba sprzątać świat? Cele: Poinformowanie dzieci o ogólnoświatowym Dniu Sprzątania Swiata i znaczeniu tej akcji dla życia na Ziemi Uswiadomienie dzieciom niebezpieczeństw grożących życiu ludzi spowodowanych zanieczyszczeniem i dewastacją najbliższego środowiska przyrodniczego Zwrócenie uwagi na problem ochrony środowiska przez używanie wielorazowych opakowań materiałowe siatki na zakupy, butelki wielorazowego użytku itp.). Pomoce: Obrazki przedstawiające środowisko przyrodnicze "zdrowe",oraz zanieczyszczone, koperty, duże koło czerwone i zielone. Ilustracje do wiersza Heleny Bechler "Czy to nasze?" Fotografie z akcji "Sprzątamy osiedle" z poprzedniego roku. Przebieg zajęć: 1. Podczas spaceru po osiedlu, nauczycielka zwraca uwagę dzieci na stan zieleni. -Dzieci dzielą się uwagami na temat poczynionych obserwacji (brak koszyna śmieci, porozrzucane papierki, wydeptane trawniki itp.) W rozmowie z nauczycielką proponują, jak można zmienić wygląd najbliższego środowiska. 2. Zapoznanie dzieci z utworem Heleny Bechlerowej. Po jego wysłuchaniu, dzieci wypowiadają się na temat zachowania bohaterów wiersza i oceniają ich postawę. -Obserwując ilustracje przygotowane do utworu, porównują wygląd przyrody przed działalnością chłopców i wyciągają wnioski: piękne i czyste środowisko, w którym było mnóstwo zieleni, owadów i ptaków, ludzie uczynili brzydkim,szarym. Zniszczyli roślinność i pozbawili zwierzęta ich naturalnego miejsca do życia. 3. Następnie nauczycielka rozdaje dzieciom fotografie z akcji"Sprzątanie osiedla", w której brały udział. -Podczas wspólnego oglądania zdjęć, zapoznaje dzieci zapoczątkowaną przez dorosłychakcją 'Sprzątanie Swiata" -Potem pyta dzieci: Dlaczego warto sprzątać świat? Wychowankowie wypowiadaja się na podstawie posiadanych informacji i własnych spostrzeżeń, np:Lepiej i zdrowiej żyje się tam,gdzie jest czysto. Trzeba chronić przyrodę, aby korzystać z jej uroków. 4. Nauczycielka rozkłada na podłodze dwa duże koła-czerwone i zielone. Do zielonego koła wkłada fotografię obrazującą elementzdrowej przyrody,np: fragment łąki, lasu lub środowiska nawodnego:dokoła czerwonego wkłada obrazki środowiska zdewastowanego. -Dzieci otrzymują koperty z fotografiami lub obrazkami różnych środowisk. Ich zadaniem jest analiza tych ilustracji, a następnie włożenie obrazków do odpowiedniego koła. 5. Zabawa z elementami dramy przy muzyce relaksacyjnej-"Mieszkańcy Ziemi" (naśladowanie ruchem, głosem różnych mieszkańców ziemi). Opracowała: M. Kacprowska Literatura: G. Kutyłowska: "Ekologia w przedszkolu"Wydawnictwo DIDASKO, Warszawa

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem