Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Polska - Moja Ojczyzna - opracowała: Renata Romaniuk

Scenariusz zajęć w grupie starszej z zakresu wychowania patriotycznego Opracowała: Renata Romaniuk Temat: Polska – Moja Ojczyzna Cele: Kształtowanie poczucia przynależności do narodu Zapoznanie z symbolami narodowymi: godło, barwy narodowe, hymn państwowy, mapa Polski Kształtowanie postawy odrębności narodowych Zapoznanie z legendą związaną z powstaniem państwa polskiego Ćwiczenie umiejętności globalnego czytania Ćwiczenie koncentracji uwagi w czasie wykonywania podjętego zadania Pomoce: Magnetofon i kaseta z muzyką, płyta z hymnem Polski, godło Polski, flaga Polski, mapa fizyczna kraju, kartoniki z napisami miast: Łódź, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Katowice, Toruń, Szczecin, ilustracje z legendy „ O Lech i Białym Orle” Przebieg zajęć: 1. Zabawa integracyjna „Słuchaj liczby”. Dzieci biegają po sali w rymie cichej muzyki. Na słowa: np. cztery – dzieci łączą się szybko w czwórki, na słowa: dwa – w dwójki, itp. 2. Prezentacja przez nauczyciela wiersza Cz. Janczarskiego „Polska”. Co to jest Polska? – spytał Jaś w przedszkolu Polska to wieś i las, i zboże w polu, i szosa, którą pędzi do miasta autobus, I samolot, co leci wysoko nad tobą, Polska to miasto, strumień i rzeka, I komin fabryczny, co dymi daleka, nawet obłoki, gdy nad nami mkną. Polska to jest także twój rodzinny dom. A przedszkole? Tak- i przedszkole, I róża w ogrodzie, i książka na stole. 3. Analiza wiersza polegająca na tym, że nauczyciel rozpoczyna zdanie: Polska to….., a dzieci dokańczają używając słów z powyższego wiersza. 4. Prezentowanie symboli narodowych: Nauczyciel pokazuje godło i flagę Polski a zadaniem dzieci jest dzieci powiedzieć gdzie takie symbole można zobaczyć ( w urzędach, godło na pieniądzach, na czapce wojskowej…) Oglądanie mapy Polski, wskazywanie stolicy, morza, rzek, większych miast. Próby odczytywania nazw. Rozmowa na temat państw sąsiadujących z Polską. Słuchanie hymnu narodowego po uprzednim uświadomieniu dzieci, jak należy się zachować podczas jego słuchania 5. Zabawa ruchowa pt. „ Wycieczka po Polsce”. Nauczyciel umieszcza nazwy miast w różnych miejscach sali. Dzieci czytają je na głos i decydują, dokąd pojadą. Wybierają pojazd np. pociąg i naśladują go jadąc do wybranego miasta. I tak kolejno wszystkie nazwy czytają i wybierają środek lokomocji dotarcia na miejsce. 6. Zapoznanie z treścią legendy M. Orłonia, J. Tyszkiewicza „O Lechu i Białym Orle” Źródło: „Legendy i podania polskie” wyd. PTTK „Kraj” Warszawa 1990 7. Omówienie kolejności zdarzeń w legendzie oraz zachowań bohaterów. 8. Inscenizowanie przez dzieci wybranych scenek, fragmentów legendy. Nagradzanie brawami wszystkich przedstawionych scenek.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem