Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Ojczyzna to Polska, to rzeka, to las... - rozmowa z działaniem poparta wierszem pt. "Co to jest Polska" - opracowała Agnieszka Dmowska

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE DZIECI PRZEDSZKOLNYCH Opracowała: Agnieszka Dmowska TEMAT: Ojczyzna to Polska, to rzeka, to las… - rozmowa z działaniem poparta wierszem pt. „Co to jest Polska”. Cel główny: Tworzenie poczucia przynależności narodowej. Cele - dziecko:  - poznaje znaczenie słowa „ojczyzna”,  - przybliża sobie to co bliskie, nasze, polskie,  - poznaje legendę mapy Polski, określa kolory na mapie, zapełnia kontury mapy przy pomocy plasteliny,  - doskonali słuch fonematyczny,  - utrwala kierunki: prawa, lewa,  - utrwala nazwy: góry, jeziora, morze,  - poprawnie reaguje na sygnały nauczycielki, wykonuje ćwiczenia. Metody: słowna – rozmowa, wizualna – pokaz, działanie Formy: zbiorowa, indywidualna Pomoce: mapa Polski, maskotka Ekolka, karty pracy, plastelina, napisy (mapa, Polska), tablica magnetyczna, magnesy, kontury mapy dla każdego dziecka, hula-hop, ławeczka. Przebieg: 1. Powitanie: Wszyscy są, witam Was, zaczynamy, bo już czas. Jestem Ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy. 2. Nauczycielka: Mamy dzisiaj gościa, przybył do nas z innej planety. Jak się nazywa i z jakie planety pochodzi zaraz nam to powie. Ekolek mówi sylabami: Dzień do-bry, na-zy-wam się E-ko-lek. Przy-by-wam z pla-ne-ty Pol-luks. Chciał-bym poz-nać wa-szą pla-ne-tę o-raz wasz kraj. Zos-tań-cie mo-im prze-wod-ni-kiem. Nauczycielka pyta, czy dzieci zrozumiały o czym mówił Ekolek. Następnie informuje, że dzisiaj będziemy oprowadzać gościa po naszym kraju. 3. Powiedźcie jak nazywa się nasza planeta? W jakim kraju mieszkamy? Co to znaczy, że jesteśmy Polakami? W jakim języku mówimy? Nauczycielka czyta wiersz: „Co to jest Polska?” Polska to miasto i wieś, to łąka, pole i las, to rzeka, jezioro, góra i morze, to dom, w którym mieszka każdy z nas. To mama i tata. To my – Tolek i Agatka. Polska to nasza Ojczyzna. Po wysłuchaniu wiersza nauczycielka pyta: Co to jest Polska? Dzieci: to dom, pole, las, przedszkole, mama, tata (na mapie przypinają obrazki). Nauczycielka naprowadza w razie potrzeby tłumacząc: że, np. plac zabaw- ogród przedszkolny to teren ogrodzony siatką, za który nie możemy wychodzić bez pozwolenia pani. Są na nim różne sprzęty do zabaw. Dzieci porównują teren zabaw do naszego kraju. Nauczycielka naprowadza dalej: czy rozmawiając w przedszkolu rozumiemy się wzajemnie, czy rozumiemy się w domu, na podwórku, w innym mieście. Dzieci odpowiadają: tak, bo rozmawiamy w jednym języku – polskim. Dzieci stwierdzają, że Polska to takie terytorium, które ma granicę i swój język. Nauczycielka przypina napis POLSKA. Dzieci dzielą go na sylaby 4. Nauczycielka pokazuje mapę fizyczną Polski, oznajmia co oznaczają poszczególne kolory: zielony, żółty, brązowy (niziny, wyżyny, góry), przypina napis: MAPA, dzieci dzielą na sylaby. Następnie wyjaśnia pracę przy stolikach. Dzieci wypełniają plasteliną kontury mapy Polski, pamiętając o zachowaniu odpowiednich kolorów. Wystawka i omówienie prac. 5. Nauczycielka: Teraz w nagrodę za piękną pracę wyruszamy z Ekolkiem w podróż po Polsce. Jesteśmy w górach, wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę), idziemy ciężko pod górę. Jesteśmy na szczycie. Rozglądamy się dookoła, w lewo, wprawo, jeszcze raz. Schodzimy na paluszkach w dół. 6. Jedziemy nad Mazury – do Olsztyna. Tutaj możemy jeździć rowerem, powoli, szybko, (na plecach). Dojechaliśmy do gęstego lasu. Nie da się jechać, musimy przedzierać się przez chaszcze (na czworakach przez hula-hop). Jesteśmy nad jeziorem. Siadamy, żeby zastanowić się co robić. Jest kładka (ławeczka), przechodzimy na drugą stronę. 7. Jedziemy nad morze do Szczecina. Pływamy, płyniemy łódką, opalamy się (głębokie oddechy). 8. Wracamy do Siedlec, do przedszkola – ustawiamy się za nauczycielką. Stonoga: Jestem sobie stonoga, stonoga, najpierw lewa noga, potem prawa noga. Nauczycielka dziękuje za zabawę. Zakończenie zajęć: Ekolek wręcza dzieciom zielone serduszka dziękując za oprowadzanie go po kraju.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem