Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Czy znam moje miasto?" - opracowała: Małgorzata Kacprowska

"Czy znam moje miasto?". Wychowanie patriotyczne w przedszkolu CELE OGÓLNE: - nabywanie poczucia przynależności narodowej - rozwijanie zainteresowania pięknem naszego kraju, szczególnie miejscowości w której mieszkają - zapoznanie z wybranymi fragmentami rzeczywistości przyrodniczej, społecznej, kulturowej kraju oraz regionu - wyrabianie umiejętności prawidłowego formułowania wypowiedzi CELE OPERACYJNE: ( dziecko ... ) - rozpoznaje kształt konturu Polski - zna wygląd oraz symbolikę godła i flagi naszego kraju - wie jak wygląda i potrafi wskazać herb Siedlec - rozpoznaje różne miejsca swojej miejscowości na widokówkach i obrazkach - odpowiada na pytania związane ze swoją miejscowością - zaprezentuje we współpracy z grupą swoje wiadomości związane z Siedlcami - przelicza w zakresie 6 - przestrzega ustalonych zasad – odpowiada wg. ustalonej kolejności METODY: - pedagogika zabawy - słowna - czynnego działania FORMY: - z całą grupą - indywidualna - zespolowa ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE DZIAŁANIE: kontur mapy Polski, mapa Europy, zagadki słowne dotyczące Polski, zestaw pytań do pracy w zespołach, widokówki i obrazki przedstawiające Siedlce, kręgiel, kredki, papier kolorowy, kolorowa krepa, klej, nożyczki PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1. Dzieci siadają przed tablicą, na której nauczycielka powiesiła kontur mapy Polski. Dzieci określają, co im przypomina ten kształt. Wskazują Polskę na mapie Europy. 2. Rozwiązywanie zagadek słownych o haśle – POLSKA – odgadywanie. Płynie Wisła płynie, po jakiej krainie? Jaki kraj oznacza znak, na czerwonym polu biały ptak? Wymyśli głowa ciekawa, jakiego kraju stolicą jest miasto Warszawa? Dzieci, które uważnie słuchają, pierwszą stolicą Polski tez znają? 3. Odszukiwanie na mapie Polski miast, których nazwy dzieci znają, wyszukiwanie głosek w nagłosie, podział na sylaby. W jakim mieście mieszkacie? Jaką głoskę słychać na początku wyrazu Siedlce? O jakim mieście myślę, jego nazwa rozpoczyna się na głoskę „K”, mieszkał tam smok wawelski? Jego nazwa dzieli się na trzy sylaby, pierwsza to „War”, druga „sza”, poznaliśmy je słuchając legendy „ Wars i Sawa”? 4. Zabawa muzyczno – ruchowa: Dzieci łączą ze sobą szarfy, tworzą autobus. Wsiadają do autobusu, przy dźwiękach dzwonka ruszają na wycieczkę po Siedlcach. N-lka pełni rolę kierowcy. Autobus zatrzymuje się w różnych miejscach miasta. Dzieci tworzą autobus za każdym razem, gdy zmieniają miejsce postoju - sygnałem dźwięk dzwonka. 5. Zabawa słowna „ Co wiem o Siedlcach?” – w zespołach, oparta na założeniach pedagogiki zabawy: - podział grupy na sześć zespołów odliczaniem od 1 do 6, jedynki tworzą jeden zespół, dwójki drugi itd. - zespoły organizują się – zajmują miejsca, przedstawiciel losuje zadania ? Wymień jeden siedlecki zabytek? ? Spośród trzech herbów miast wybierz wybierz herb Siedlec ? Jaki jubileusz obchodziły niedawno Siedlce? ? Co na barkach dźwiga Jacek? ? Wymień jednego sportowca pochodzącego z Siedlec? ? Kto był ostatnim właścicielem Siedlec? ? Jak nazywa się prezydent Siedlec? - wyznaczony zespół odpowiada – pozostałe dzieci słuchają, w miarę potrzeby uzupełniają, wypowiedzi nagradzają brawami. 6. Zabawa twórcza „Powitanie” Dzieci tańczą w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce udają obywateli różnych krajów europejskich i witają się z najbliżej stojącym dzieckiem w „swoim języku”. Dzieci mogą samodzielnie wymyślać różne śmieszne powitania. Zabawę powtarzamy kilka razy. 7. Zabawa słowna „ Wirujący kręgiel” z wykorzystaniem obrazków. Dzieci siedzą w zwartym kole, w środku nauczycielka, która obraca leżącym kręglem. Główka wskazuje, kto odpowiada – wskazane dziecko wyciąga z koszyczka obrazek i musi powiedzieć:, „ Co to jest i czy to są Siedlce?” ( obrazki przedstawiają różne miejsca, budynki, pomniki związane z Siedlcami, jest wśród nich kilka, które przedstawiają inne miasta - jeżeli dziecko wyciągnie taką kartkę, odkłada ją do koszyczka). 8. Siedlce w moich oczach – wykonanie pracy plastycznej na temat zwiedzanych obiektów lub zdobytych w czasie rajdu wiadomości – kolorowanie, malowanie, wycinanie, wyklejanie prac naszkicowanych w domu . Opracowała: Małgorzata Kacprowska

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem