Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Lubię czystość w naszej łazience i szatni"- opracowała Renata Romaniuk

Zajęcia z zakresu wychowania zdrowotnego dla grup starszych. Renata Romaniuk Temat: Lubię czystość w naszej łazience i szatni. Cele: Wdrażanie do dbania o higienę otoczenia, zrozumienie konieczności utrzymywania pomieszczeń w czystości, zachęcanie dzieci do utrzymywania porządku w łazience i szatni przedszkolnej, przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się w łazience i szatni, segregowanie przedmiotów według miejsca ich występowania i przeznaczenia, przeliczanie elementów zbiorów i przyporządkowywanie właściwej cyfry. Pomoce: Magnetofon, kaseta z piosenką, przedmioty znajdujące się w szatni i łazience przedszkolnej – kubek, pasta, szczoteczka do zębów, ręcznik, mydło, worek, wieszak, but, szalik, czapka, rękawiczki, kapcie. Parawan, worek na przedmioty, duże obręcze, koperty z rysunkami przedmiotów z łazienki i szatni, kartoniki z cyframi, kartony A-4, kleje, dwa duże brystole czarny flamaster. Przebieg zajęć: 1. Powitanie „Nazywam się… i lubię…”. 2. Zaproszenie dzieci pod tablicę, na której wiszą dwie ilustracje przedstawiające łazienkę i szatnię. Ilustracje są przykryte kartonem przeciętym na kilka części (puzzle) i są ponumerowane. Dzieci losują zagadki (też ponumerowane), rozwiązują je i zdejmują odpowiednio ponumerowane puzzle. Starają się odgadnąć, co kryją ilustracje przedstawione na tablicy. Po odgadnięciu zagadek i odsłonięciu wszystkich puzzli, nauczyciel naprowadza dzieci na temat dzisiejszych zajęć. 3. Zabawa „Czarodziejski worek”. Na dywanie rozłożone dwie obręcze. Zadaniem dzieci jest posegregowanie przedmiotów wyjmowanych z worka. Jedna obręcz to przedmioty z łazienki, druga z szatni. Dzieci za parawanem wyjmują pojedynczo przedmioty, opisują ich wygląd i przeznaczenie. Pozostałe dzieci odgadują jego nazwę i wkładają do odpowiedniej obręczy. Dzieci przeliczają sylaby, głoski, wyodrębniają głoski w nagłosie, wygłosie. 4. Dzieci siadają do stolików. Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku kopertę z pomocami i kartony. Zadaniem dzieci jest posegregowanie przedmiotów ze względu na ich miejsce występowania i zastosowanie. Dzieci naklejają na kartony wybrane rysunki, tworząc zbiory przedmiotów. Na koniec dzieci dobierają kartonik z cyfrą i przyklejają go pod danym zbiorem. 5. Zabawa ruchowa przy piosence „Tak czy nie” (tematyka zdrowotna, może być inna). Dzieci ustawiają się w kole. Nauczyciel włącza kasetę magnetofonową z piosenką. Wspólny śpiew, naśladowanie ruchem treści piosenki. 6. Zaproszenie dzieci aby usiadły w kręgu. Nauczyciel proponuje, aby dzieci ustaliły jakie zasady powinny obowiązywać w szatni i łazience przedszkolnej. Zwrócenie uwagi na zachowanie ładu, czystości, porządku w tych pomieszczeniach Nauczyciel zapisuje na dużych kartonach zasady proponowane przez dzieci. Dzieci składają obietnicę, że będą przestrzegały ustalonych zasad. Zapisane zasady wywieszone zostają w sali, w dobrze widocznym miejscu.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem