Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Przedszkolna Akademia Zdrowia" - zabawa dydaktyczna - opracowała Agnieszka Dmowska

Agnieszka Dmowska „PRZEDSZKOLNA AKADEMIA ZDROWIA „ - zabawa dydaktyczna CELE : • kształtowanie postawy prozdrowotnej, • rozwijanie aktywności twórczej przez wykorzystanie dziecięcej ekspresji, • poznanie podstawowych zasad higieny, • utrwalanie przyzwyczajeń i nawyków dbania o codzienną higienę ciała, • rozumienie spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin • aktywność: słowna, ruchowa, plastyczna POMOCE : odznaki „Akademii Zdrowia”, 2 obręcze, ilustracja przedstawiająca łazienkę, warzywa, owoce, woreczek, rysunek drzewa, wycięte liście, zagadki w kopertach; METODY : aktywizujące, pobudzające zachowania sprzyjające zdrowiu; PRZEBIEG ZAJĘCIA 1. Powitanie – „ Nazywam się i lubię….” 2. Utrwalenie nazw części ciała: n – lka pokazuje części ciała, dzieci nazywają je i pokazują. 3. „ Witamy się …nogami, rękami itd.” – najpierw cała grupa, potem łączą się w pary i witają się w parach np. rączka do ucha; 4. Wysłuchanie wiersza J. Tuwima „Raz – dwa – trzy” „ Raz! Pierwsza rzecz to wstać rano! Dwa! Kto o krzepkie zdrowie dba Ten się długo myje co dzień Mydłem, szczotką, w zimnej wodzie Pluska, pryska, parska, rży! Trzy! Trzyj ręcznikiem suchym ciało Żeby aż poczerwieniało. Cztery! Gdy chcesz nabrać pięknej cery, Żywym, bystrym być jak rtęć, Wiedz, że sprawią to spacery A codziennie rano Pięć! Musisz się gimnastykować! Ćwicz je prężnie i miarowo, A dopiero potem Sześć! Jeść!” Omówienie treści wiersza : - Co należy robić, by być zdrowym? - Jak wy dbacie o zdrowie? 5. Zaproszenie do Przedszkolnej Akademii Zdrowia. Aby dostać odznakę Akademii Zdrowia należy wykonać kilka zadań. a) Na dywanie rozkładamy 2 obręcze, mamy też przygotowane różne przybory toaletowe i inne przedmioty (mogą to być obrazki) . Dzieci za parawanem wybierają jeden przedmiot, opisują jego wygląd lub do czego służy – pozostałe dzieci odgadują nazwę tego przedmiotu i wkładają do odpowiedniej obręczy (jedna obręcz – przybory toaletowe, druga – pozostałe przedmioty) . Dzieci przeliczają sylaby, głoski, wyodrębniają głoski w nagłosie i wygłosie. b) Na tablicy wisi ilustracja przedstawiająca łazienkę lub kilka ilustracji związanych z tematyką zajęć. Ilustracje są przykryte kartonem, podzielonym (przeciętym) na kilka części - puzzle, które są ponumerowane. Dzieci losują zagadki (też ponumerowane, rozwiązują je i zdejmują odpowiednio ponumerowane puzzle. Starają się odgadnąć, co kryje ilustracja przedstawiona na tablicy. c) Wspólny taniec przy piosence „Poskacz ze mną” - zwrócenie uwagi na ważną rolę ruchu i gimnastyki w utrzymaniu dobrej kondycji i dobrego zdrowia; Dzieci w rytm piosenki podskakują o obwodzie koła. Podczas refrenu dzieci w rozsypce poruszają się po sali naśladując: grę w piłkę, skakanie w gumę, skakanie na skakance, skok w tył, w przód, w bok. d) Zabawa „ Zaczarowany worek” Odgadywanie owoców i warzyw po dotyku – rozmowa na temat racjonalnego odżywiania się i konieczności jedzenia warzyw i owoców, które zawierają witaminy niezbędne człowiekowi do życia. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem. e) Porównanie zdrowia do drzewa ( na tablicy wisi rysunek lub makieta drzewa i napis – Drzewo Zdrowia). „Burza mózgów” – Co to znaczy być zdrowym? f) Dzieci rysują na wyciętych listkach własne pomysły i zawieszają je na drzewie (można także zawieszać hasła np. ruch, higiena, zapisane przez nauczycielkę). 6) Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciu. Wręczenie odznak „Akademii Zdrowia”. ZAGADKI Mydła i wody pilnie unika. Co weźmie do rąk wszystko poplami. A jak nazwać takiego chłopczyka? Ja wam nie powiem, nazwijcie go sami. (brudas) Rozpuszczam się w wodzie, ubywa mnie co dzień. Kto o czystość dba, ten dobrze mnie zna. (mydło) Schowała się w tubie, używać ją lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów) Spogląda z wysoka na kurki, na wannę, gdy go używasz, udaje fontannę. (prysznic) Jak ten przedmiot się nazywa? Jest za mały by nim pływać, lecz gdy woda z kranu ciurka, biorę kąpiel, daję nurka. (wanna) Ono pewnie cię przekona, ze twarz twoja zabrudzona. (lustro) Używasz go co dzień wieczorem i rano. Przypomina przedmiot, którym grabią siano. (grzebień) Co tak wygląd zmieniać może: gdy jej dużo zwie się morzem, a gdy ilość jest niewielka, to jest kropla lub kropelka. Gdy jest ciepło, wtedy płynie, a na lód twardnieje w zimie. (woda) LITERATURA : J. Tuwim „Raz – dwa – trzy”, piosenka „Poskacz ze mną” K. Kwiatkowska, D. Gellner;

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem