Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Zdrowe odżywianie" - opracowała Maria Cisłak

Maria Cisłak Temat: Zdrowe odżywianie – scenariusz zajęć dla dzieci w grupie 5- latków. Cele ogólne: - kształtowanie postawy prozdrowotnej; - rozwijanie aktywności poznawczej; - zapoznanie z wartościami odżywczymi niektórych produktów; - zapoznanie z treścią wiersza „ Chory kotek”; - rozwój koordynacji wzrokowo – ruchowej; - rozwijanie aktywności ruchowej. Cele szczegółowe: - potrafi z uwagą wysłuchać tekstu czytanego; - wie, że należy przestrzegać i kształtować nawyki higieniczne; - rozumie, iż należy kulturalnie zachowywać podczas posiłków; - wykonuje do końca powierzone zadanie; - wie jak dbać o swoje zdrowie; - zna wartości odżywcze niektórych produktów; - potrafi wykonać kanapki; Metody: - metoda pobudzania zachowań sprzyjających zdrowiu; - metody aktywizujące; - metoda utrwalania pożądanych zachowań i przyzwyczajeń zdrowotnych. Formy aktywności dziecka: - językowa; - muzyczna; - ruchowa; - plastyczna. Środki dydaktyczne: - obrazek sytuacyjny: „ W przedszkolnej kuchni”; - wiersz S. Jachowicza pt. „ Chory kotek”; - papierowe warzywa do przypięcia na tablicę: cebula, burak, por; - naczynia – zabawki z przedszkolnej kuchni; - nagranie piosenki pt. „ Mama w kuchni” – sł. E. Zawistowska, muz. S. Marciniak; - zawieszone szablony przedstawiające słońce i chmurę; - papierowe tacki; - naturalne warzywa w całości i pokrojone na talerzykach; - pokrojony chleb, masło na talerzykach, noże, plastry sera; Przebieg zajęcia: 1.Powitanie – dzieci witają się poszczególnymi częściami ciała, np. nos z nosem, łokieć z łokciem… 2. Nauczycielka wnosi w worku naczynia kuchenne – nazywanie ich, określanie do czego służą; 3. Omówienie obrazka sytuacyjnego „ W przedszkolnej kuchni”. 4. Zabawa ruchowo – rytmiczna: „ Nasza orkiestra”- granie na garnkach, talerzach… 5. Zabawa słowem – „ Zdrowy jak…”; wyrażanie własnego nastroju poprzez udzielanie odpowiedzi na pytanie – „ Jak się czujesz?” 1.Czytanie wiersza – „ Chory kotek”; omówienie; ocena postępowania kotka. 2.Inscenizacja wiersza. 3.Zabawa ruchowa – „ Tańczące talerze”- dzieci kładą tacki na głowach i tańczą w takt muzyki, starają się utrzymać tackę na głowie (kto najdłużej). 4.Analiza i synteza dźwiękowa wyrazów – cebula, burak, por. 5.Zabawa ruchowa: „ Znajdź swoją parę”- dzieci mają zamknięte oczy i wybierają dla siebie kartonik przedstawiający warzywo, gdy zaczyna się piosenka, otwierają dłoń i szukają takiego samego kartonika, później tańczą w parach. 6.Wyciągnięcie wniosku, iż witaminy dają nam zdrowie i dlatego należy jeść dużo warzyw ( wcześniej umytych). 7.Zabawa ruchowa:„ Lekko – ciężko”- na wysokie dźwięki dzieci naśladują delikatne, sprawne ruchy – jesteśmy zwinni; na dźwięki niskie – jest nam ciężko jesteśmy przejedzeni, nasze ruchy są leniwe i ociężałe. 8.Wykonanie kanapek i ich degustacja – dzieci pamiętają o umyciu rąk przed rozpoczęciem pracy. Słuchanie piosenki pt. „ Mama w kuchni”. 9.W sali zawieszone są szablony przedstawiające słonce o chmurę. Dzieci, które są zadowolone z zajęć stają pod słońcem, a te które nie czuły się na zajęciach dobrze stają pod chmurką.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem