Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza J. Brzechwy pt. "Na straganie" - opracowała Anna Baltaziuk

Scenariusz zajęć z rozwijania mowy i myślenia dla dzieci 6 – letnich – wychowanie zdrowotne Temat: Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza J. Brzechwy pt. „ Na straganie „ Cele szczegółowe: Dziecko: - zna warzywa występujące w wierszu, - potrafi opisać ich wygląd i rozpoznać je za pomocą dotyku, - wie, dlaczego należy spożywać warzywa ( są źródłem witamin ), - potrafi współpracować w grupie, - umie interpretować ruchem tekst wiersza Metody: Rozmowa, obserwacja, pokaz, praktyczne działanie. Środki dydaktyczne: H. Kruk „ Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu”, wiersz J. Brzechwy pt. „ Na straganie „ , sylwety warzyw, napisy nazw warzyw, owoce i warzywa – por, seler, pomidor, kapusta, kalafior, bura, cebula. Przebieg zajęć: 1. Rozwiązywanie zagadek o warzywach. - dzieci rozwiązują zagadki o warzywach, wyszukują spośród zgromadzonych warzyw te, które są rozwiązaniem zagadki. - następnie dopasowują napisy z nazwą do konkretnego warzywa, - wspólnie odczytują nazwę warzyw. 2.Teatrzyk sylwet „ Na straganie „ na podst. wiersza J. Brzechwy. - dzieci wypowiadają kolejno swoje kwestie,(używają rekwizytów- sylwet warzyw ), wzbogacając swoje wypowiedzi gestem i mimika reszta grupy pełni rolę narratora, po występie dzieci kolejno wymieniają warzywa występujące w wierszu, wymienione warzywa dokonują prezentacji, - dzieci podsumowują do czego potrzebne są warzywa, i dlaczego należy je zjadać w różnych postaciach (gotowane, na surowo, w sałatkach ). 3.„ Zgaduj – zgadula „ - rozpoznawanie po smaku, zapachu, dotyku, co to za warzywo lub owoc, - dzieci z zamkniętymi oczami rozpoznają owoce i warzywa, z rozsypanki obrazkowej wybierają owoce i warzywa, które zostały rozpoznane. 4.” Z czego ugotujemy zupę ?”- zabawa dydaktyczna - na tablicy umieszczona jest duża sylweta garnka, dzieci umieszczają na niej napisy z nazwami produktów, z których można ugotować zupę - pozostałe napisy ( nie pasujące ) odkładają na stolik np. but, laska, medal itp. 5. Podsumowanie wiadomości - przypomnienie warzyw występujących w wierszu, głośne i wyraźne wymawianie ich nazw, - zachęcenie do spożywania owoców i warzyw, które są naturalnym źródłem witamin. Zagadki wykorzystane w zajęciu: Ma gruby brzuszek I ogonek mały Będzie z niego pewnie Barszczyk doskonały. (burak ) Jakie warzywo, chociaż niewielkie, Wyciśnie z oczu słoną kropelkę. Więc, gdy je pokroić się chce, To chronić trzeba oczy swe. ( cebula ) Okrągła głowa zielona Z soczystych liści złożona. (kapusta) Dobra gotowana, dobra i surowa, Choć nie pomarańcza, a pomarańczowa. Kiedy za zielony pociągniesz warkoczyk, I pociągniesz mocno, wnet z ziemi wyskoczy. ( marchew)

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem