Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

"Wiemy co jemy, więc zdrowo żyjemy" - opracowała Monika Mackiewicz

Przygotowanie i prowadzenia : Monika Mackiewicz Grupa: 4 latki Edukacja zdrowotna Temat: Zabawy dydaktyczne – „Wiemy co jemy, więc zdrowo żyjemy”. Cele: kształtowanie postawy prozdrowotnej, zapoznanie z wyrazami: jarzyny, chleb razowy, propagowanie zdrowego odżywiania się, kształcenie umiejętności odróżniania zdrowych produktów od niezdrowych, rozumienie znaczenia spożywania produktów niezbędnych dla zachowania zdrowia (produkty mleczne, warzywa, owoce), uświadomienia konieczności racjonalnego odżywiania się, budzenie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami; zachęcanie do spożywania różnorodnych posiłków i higieny posiłków. Formy: zbiorowa. Metody: słowna, poglądowa, praktycznego działania. Środki dydaktyczne: wiersz S. Karaszewskiego „Dla każdego coś zdrowego”, obrazki z różnymi produktami spożywczymi, warzywami i owocami, nagranie z utworem „Pac gruszka”, tamburyno, kartki do zasłaniania obrazków pocięte na cztery, kostka do gry, zawieszki z emblematami jabłka i gruszki. Przebieg zajęć: 1. Powitanie i przedstawienie tematu zajęć. Poinformowanie o tym, że w czasie trwania zajęć do zabawy będziemy zapraszać rodziców. 2. Słuchanie fragmentu wiersza S. Karaszewskiego pt." Dla każdego coś zdrowego": Jeśli chcesz się żywić zdrowo, jadaj zawsze kolorowo ! Jedz owoce i jarzyny, to najlepsze witaminy ! Jedz razowce z grubym ziarnem, zdrowe jest pieczywo czarne ! Na kanapkę, prócz wędliny, połóż listek zieleniny ! I kapusta, i sałata, w witaminy jest bogata ! Mleko, jogurt, ser, maślanka - to jest twoja wyliczanka ! Sok warzywny, owocowy, kolorowy jest i zdrowy ! Jedz surówki i sałatki, będziesz za to piękny, gładki ! 3. Rozmowa na temat wiersza i zdrowego odżywiania (pytamy również rodziców), wyjaśnienie niezrozumiałych słów jarzyny = warzywa, razowiec = chleb z mąki razowej, chleb ciemny, : - co powinniśmy jeść, abyśmy byli zdrowi? - co oznacza zdrowe jedzenie - dlaczego trzeba jeść dużo owoców i warzyw? - jakie znasz owoce i warzywa? - o czym należy pamiętać spożywając owoce i warzywa? - jakich produktów należy unikać? - jak należy jeść posiłki szybko czy powoli? - co najzdrowiej pić? - czy wystarczy jak zjemy jeden raz dziennie? - czy powinniśmy zdejmować z kanapek warzywa, sałatę wędlinę, sery i wędliny? - czy w przedszkolu dostajemy zdrowe posiłki? Jakie? 4. Zabawa orientacyjno - porządkowa „Zaczarowane owoce” Dzieci dostają zawieszki z emblematami owoców :jabłka i gruszki. Przy akompaniamencie tamburyna biegają po sali. Kiedy akompaniament cichnie a) dobierają się parami :jabłko – gruszka. Do zabawy zapraszamy rodziców. b) ustawiają się w grupach według tego, co przedstawiają ich obrazki. 5. Zabawa dydaktyczna „Wiemy co jest zdrowe” – klasyfikowanie produktów żywnościowych a)rozwiązywanie zagadek obrazkowych. Na tablicy wiszą obrazki. Nauczyciel zakrywa pociętą na części kartką zdjęcie lub obrazek. Każdy fragment kartki, a jest ich cztery, oznaczony jest czarnym krążkiem – jednym, dwoma, trzema lub czterema. Nauczyciel przygotowuje kostkę (dużą, plastikową) z zaklejonymi polami z pięcioma i sześcioma kropkami. Chętne dziecko rzuca kostką, liczy kropki, które wyszły na kostce i odkrywa odpowiedni fragment kartki. Nauczyciel po pierwszym rzucie pyta dzieci – Co przedstawia zdjęcie? (obrazek). Jeżeli odgadły, odkrywa całe zdjęcie (obrazek). Jeżeli nie, rzuca kostką następne chętne dziecko i po policzeniu kropek na kostce, odkrywa kolejny fragment kartki. Itd. W ten sposób odkrywamy kilka obrazków przedstawiających owoce i warzywa. b) klasyfikowanie produktów Na podłodze leżą obrazki z różnymi produktami spożywczymi. Dzieci podchodzą wybierają obrazek, mówią wszystkim co to jest i decydują czy położyć go na tacy z wesołą minką, co oznaczać będzie, że jest to zdrowy produkt, czy ze smutną. Dzielą obrazek na sylaby z wyklaskiwaniem. 6.Zabawa ruchowa ze śpiewem „Pac gruszka”. Do zabawy zapraszamy rodziców. PAC, GRUSZKA DO FARTUSZKA muz. A. Szaliński/sł. St. Karaszewski 1. Pod owocami zgina się grusza, wiatr konarami gruszy porusza! Pac, gruszka pac, gruszka hop, do fartuszka. (x2) 2. Spadają gruszki od soku miękkie, nad gruszą krążą osa i szerszeń! Pac, gruszka pac, gruszka hop, do fartuszka. (x2) 3. Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą, też lubię gruszki pachnące rosą! Pac, gruszka pac, gruszka hop, do fartuszka. (x2) 4. Stanę pod gruszą i w mój fartuszek dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek! Pac, gruszka pac, gruszka hop, do fartuszka. (x2) 7. Zabawa słowna z wykorzystaniem tekstu: „Jedz owoce i warzywa, będziesz wtedy zdrów jak ryba” (wypowiadanie tekstu ciche, głośne, ze zwiększeniem natężenia głosu od szeptu do krzyku, rytmiczne) oraz nauka krótkich rymowanek: „Kto sok pije, długo żyje!”; „Mleczne pyszności na zdrowe kości!” Dzieci spacerują po sali. 9. Zabawa ruchowa „Biegnij i licz”. Dzieci wykonują ruchy określone w rymowance, głośno licząc. Zrób do przodu kroków trzy: raz, dwa, trzy. I do tyłu kroków trzy: raz, dwa, trzy. Teraz w miejscu kroki dwa: raz, dwa. Zrób koledze pa, pa, pa. Żegnamy się z rodzicami machając do nich. Częstujemy obecne osoby marchewką i jabłkiem.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem