Miejskie Przedszkole Nr 25 w Siedlcach

Logo BIP

Miejskie Przedszkole

Nr 25 w Siedlcach

ul. Okrzei 22
08-110 Siedlce

Zapytaj nas
Super nic dodać nic ująć. Cudowne 4 lata spędzone w tym miejscu. Pozdrowienia dla p. Dyrektor, całej kadry pedagogicznej... Martyna
Serdecznie pozdrawiam panie z grona nauczycieli ktorych znam osobiscie.Zycze duzo zdrowia i milej pracy w tym pieknym i znanym... Skora
Jadłospis na obecny tydzien jest nieaktualny ;) nie ma gdzie indziej tego zgłosć to piszemy do księgi gości... roor
więcej / dodaj wpis

Scenariusze

Owocowe szaszłyki matematyczne - opracowała Monika Mackiewicz

prowadzenie: Mackiewicz Monika grupa: 4 latki Temat: Owocowe szaszłyki matematyczne – układanie rytmów z owoców wspólnie z rodzicami Cele: -pogłębianie więzi między dziećmi a rodzicami -uświadomienie znaczenia spożywania witamin dla zdrowia człowieka - rozwijanie umiejętności układania rytmów z owoców zgodnie z podanym wzorem - utrwalenie znajomości kolorów owoców, ich nazw - doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 4 - czerpanie radości ze wspólnego spotkania z rodzicami - uczestniczenie w tanecznej zabawie ruchowej - zachęcenie dzieci do spożycia wykonanych przez siebie szaszłyków owocowych - zwrócenie uwagi na higienę i bezpieczeństwo podczas przygotowywania szaszłyków - rozumienie konieczności mycia owoców przed jedzeniem Metody: czynna-praktycznego działania słowna - rozmowa oglądowa – pokaz Formy: indywidualna grupowa Pomoce dydaktyczne: nagrania CD, dywaniki, miseczki, kartoniki z owocami, emblematy owocowe, deski, talerzyki, noże , fartuszki, patyki do szaszłyków, serwetki, ściereczki, owoce różnego rodzaju Przebieg zajęć: 1. Powitanie przybyłych gości 2. „Wyciszanka”- rozpoczęcie zajęć (nagranie CD) Sza, sza ,szary zając Sza, sza szara myszka Cichuteńko już siadają Bo zajęcia zaczynają I czekają na… I czekają na… I czekają na Pani znak Ciiii…. 3. Zapoznanie z tematem spotkania i pogadanka o owocach. Bardzo ważne jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat. To czego dzieci nuczą się w domu, w przedszkolu stanie się ich nawykiem w życiu dorosłym i będzie korzystnie wpływało na ich zdrowie. Celem naszego spotkania jest pokazanie, że owoce są niezbędne w diecie jako źródło cennych witamin, błonnika pokarmowego i składników mineralnych. Pokażemy , że jedzenie owoców nie musi być nudne. 4. Zabawa matematyczna „Układamy owocowe rytmy” Będziemy układali rytmy. Moje rytmy będą na tablicy , a wasze na dywanikach. Wyjmijcie owoce z pojemników , ułóżcie na dywanikach i przyjrzyjcie się im. Jakie owoce widzicie? (jabłka, gruszki, śliwki) 8 jabłek/ 4 gruszki /4 śliwki Wskażcie palcem jabłko. Powiedzcie rodzicowi na ucho jaki ma kolor? Wskażcie palcem gruszkę. Powiedzcie rodzicowi na ucho jaki ma kolor? Wskażcie palcem śliwkę. Powiedzcie rodzicowi na ucho jaki ma kolor? Patrzcie uważnie na tablice zacznę układać pierwszy rytm. Jabłko gruszka..jabłko..gruszka.. (przeliczamy jabłka, mówimy rodzicowi na ucho ile jest jabłek) Nauczycielka dotyka palcem rysunków i mówi nazwy owoców. Zadanie dzieci jest kontynuowanie rytmu na dywanikach. Nauczycielka prosi , aby dzieci wykorzystały wszystkie obrazki potrzebne do tego rytmu. (poprawność wykonywania zadania nadzoruję rodzice). Jabłko..śliwka..gruszka..jabłko..śliwka..gruszka (przeliczamy gruszki) Jabłko..jabłko..gruszka..jabłko..jabłko..gruszka Sprzątamy kartoniki z owocami do pojemników. Odkładamy dywaniki na bok. 5.Owocowy taniec przy piosence „Jabłuszko” Dzieci stają w kole i wspólnie z nauczycielem tańczą do piosenki „Jabłuszko”. 1.Małe czerwone jabłuszko Tańczy dziś pod drzewem z gruszką Za rączki się trzymają I w koło obracają 2. Małe czerwone jabłuszko Tańczy dziś pod drzewem z gruszką Jabłuszko podskakuje A gruszka przytupuje 3. Małe czerwone jabłuszko Tańczy dziś pod drzewem z gruszką W rączki klaszcze jabłuszko Razem z dojrzałą gruszką 4. Małe czerwone jabłuszko Tańczy dziś pod drzewem z gruszką Biegną sobie dokoła Jabłuszko gruszkę woła. 6.Zabawa ruchowa „Pociąg z jabłek i gruszek” Dzieci dostają emblematy z wizerunkiem jabłek i gruszek. Tworzą parę razem z rodzicem. Podczas gry na tamburynie poruszają się po dywanie. Na przerwę w graniu muszą ustawić się za nauczycielem według podanego wzoru jabłko, gruszka, jabłko, gruszka Pociągiem jadą do łazienki umyć ręce. 7.Wykonanie szaszłyków owocowych Przygotowanie do krojenia owoców . Wspólne umycie rąk w łazience, założenie fartuszków i zajęcie miejsca przy stolikach. Rodzice nadzorują krojenie owoców nożem przez dzieci. Nabijanie pokrojonych owoców na patyki szaszłykowe naprzemiennie tak, aby dwa takie same owoce nie były obok siebie i tworzyły rytm. 8.Wspólna degustacja wykonanych szaszłyków. Zachęcenie dzieci do zjedzenia całego szaszłyka 9.Podziękowanie za przybycie i udział w zajęciach.

Pozostałe informacje
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem